Träningsavgift proffs

Sv: Träningsavgift proffs

:bow::bow::bow:

Vad fint skrivet!
till TS: lycka till, kör ditt race och följ ditt hjärta, så länge det går dåligt kan man alltid få "goda" råd, välmenta och inte. Men på toppen är det ensamt och blåsigt.... ;) verkar som du redan har fått kvitto på att du klarar hästen bättre än någon annan :idea:

Det är inte för inte som han ligger på topplistorna :)
Inkört per start: 26525 kr (Trea i Sverige på det)
Inkört per häst: 229883 (Tvåa i Sverige)
Inkört per starthäst: 344825 (trea)

OT, menade såklart fölungar född 2011 :p

Han har haft ett helt otroligt travår! Mer eller mindre aldrig en lugn stund i Grubbe har vi med både far och son Melander som härjar på :D Intressanta hästar som ska ut på banorna nu till våren från båda stallarna också :)

Kan bara instämma i allt gott som sagt som GM.
Går allt som det är tänkt så betäcks vårt sto (med samma kombination som Myllarfaks; Järvsöfaks-Kinge Pegg,) med Mel Odin i sommar :love:
Tror du att man har någon chans att få in den blivande avkomman i träning där? :banana:

Jag vet att det är jobbigt, men det enda som över huvud taget betyder någonting är vad du och P tycker om hästen. Tycker han att B är redo att starta och gör det på bra sätt. DÅ är det så!! Den personen som tjafsar med dig har inget med situationen att göra. Han känner ju inte hästen. Du ska lyssna på P, inte nån annan som lägger sig i pga avundsjuka.

Så är det att går det bra då får man ta mycket skit. Går det dåligt är det ingen som bryr sig. Så ta tjafset som ett kvitto på att det går bra för er.

Be han vara tyst! Har han ingen ting alls för att hålla på och tjafsa med dig. Annars må det finnas andra stall i närheten som är bättre lämpade för er. För det ska vara kul att ha häst. Och du ska inte sälja. Han ska inte förstöra hela din livs upplevelse nu när allt börjar gå bra. Tänk på dig själv och var lite egoistisk.

Skicka gärna pm eller på fejjan vem det är som håller på jävlas med dig. Fasen vad jag hatar när folk gör såhär. Skit i han hur jobbigt det än är. Han kommer tystna snart.

Kan bara instämma i allt gott som sagt som GM.
Går allt som det är tänkt så betäcks vårt sto (med samma kombination som Myllarfaks; Järvsöfaks-Kinge Pegg,) med Mel Odin i sommar :love:
Tror du att man har någon chans att få in den blivande avkomman i träning där? :banana:

Ställer du dig i kö så kanske, fast det beror ju på hur länge han tänkte hålla på själv också eftersom han inte är någon ungdom längre även om det inte märks :p Mel Odin är en riktig raring, underbar i all hantering och träning.

Vi tar 295 kr/dag i träningsavgift, men sedan kan det ju tillkomma en del, Man ska nog räkna med att kunna lägga 10 000 kr i månaden, minst.

Funderade på, har du provat att ha din häst på släp? En del heta hästar fungerar rätt bra på släp och då kan man träna på rätt bra utan att behöva köra. Hur du tränar din häst är väl ditt problem, skit i vad andra säger, folk snackar så mycket hela tiden... har du ingen modig kompis som kan galopp-träna hästen åt dig?

Vi tar 295 kr/dag i träningsavgift, men sedan kan det ju tillkomma en del, Man ska nog räkna med att kunna lägga 10 000 kr i månaden, minst.

Funderade på, har du provat att ha din häst på släp? En del heta hästar fungerar rätt bra på släp och då kan man träna på rätt bra utan att behöva köra. Hur du tränar din häst är väl ditt problem, skit i vad andra säger, folk snackar så mycket hela tiden... har du ingen modig kompis som kan galopp-träna hästen åt dig?

Jag har haft han på släp, hur snäll som helst, tyvärr har jag ingen fler häst att köra, dock där jag har honom inhyrd finns de möjlighet att låna häst å köra, den ene är under igångsättning och den andre lite speciell att köra så honom vill jag inte ha släphäst bakom även om min är snäll.

Idag red jag i rygg op en av hästarna, gick hur bra so helst förutom att matte är jätteotränad :D Första biten tog vi dock galopp ikapp till den andra hästen (ofrivilligt) men jag insåg att de gick ju riktigt bra å galoppera, så jag kommer nog ta mig över den där tröskeln ..

Har en kompis som lärde honom galoppfattning, dom såg ut att trivas riktigt bra ihop dessvärre så har inte hon tid att rida hästen åt mig.

Kom på en sak; Vi har en häst som är lite knepig att köra, vi tog henne till en westerntränare som tränat nh med henne med förhoppningen om att hon ska lära sig att sluta ta egna beslut och lita på oss som hanterar henne och att detta ska leda till att hon blir mer körbar, kanske detta vore något att testa? Just denna häst har vi just fått hem, så jag vet ju inte än om vi kommer lyckas, men vi har haft andra hästar där som har varit mindre social begåvade (om man ska uttrycka det snällt) och en av dessa har blivit riktigt bra och tävlar nu på v75.... bara en tanke

Kom på en sak; Vi har en häst som är lite knepig att köra, vi tog henne till en westerntränare som tränat nh med henne med förhoppningen om att hon ska lära sig att sluta ta egna beslut och lita på oss som hanterar henne och att detta ska leda till att hon blir mer körbar, kanske detta vore något att testa? Just denna häst har vi just fått hem, så jag vet ju inte än om vi kommer lyckas, men vi har haft andra hästar där som har varit mindre social begåvade (om man ska uttrycka det snällt) och en av dessa har blivit riktigt bra och tävlar nu på v75.... bara en tanke

Min häst är verkligen jordens mest sociala och personliga häst. Vi har jättebra kontakt, det är inte de att han inte litar på mig. Hästen var riktigt lovande som 2 åring hos en av d bättre unghästtränarna på Båker, dessvärre fick han en skada i ett bakben (ägarna valde att sälja) o han såldes till killen jag praktiserade på och på den vägen är d .. där blev han tyvärr skadad igen o började inte starta fören som 5 åring när jag tagit över hästen.

Mja .. de där med nh tror jag inte skulle hjälpa på honom med körningen, jag tror att det är psykiskt efter skadorna han har haft i kombination med stammen. Jag kör honom inte över huvudtaget hemma.

Var det inte han som fick den där gigantiska käkfrakturen?? Blev han dum och het efter det eller var han så redan innan? Om det nu var han vill säga. Men P hade ju nån som fick det och jag har för mig att det var B?

Var det inte han som fick den där gigantiska käkfrakturen?? Blev han dum och het efter det eller var han så redan innan? Om det nu var han vill säga. Men P hade ju nån som fick det och jag har för mig att det var B?

Jo det var B. Men när vi satte igång honom efter första skadan (som han fick hos SB) var han dunderfin å köra, men ju mer vi tränade ju hetare blev han, behöver väl knappast säga mer .. kom in från hagen med avskalad rygg å bakben, käkfraktur, behandlad (sprang snett, het) oh så bräckte han ju.

Så han var het typ innan han bröt käken med.

Okej. Men det lär knappast ha gjort honom nytta att få den :p

Men nu har du ju fått ett kvitto till på att han funkar. 14,9 är inte illa pinkat för en så orutinerad häst. Så sluta upp med att tvivla på dig själv. Sträck på dig nu!! :bump::bump::bump:

Jag håller med!

TS: Varför lämna bort en häst du gör ett så strålande jobb med själv?
Nu kommer du nog att få ännu mer kommentarer om att du tränar fel, men det är på nåt sätt grejen inom trvet. Jag fick till och med höra det när jag hade ponny. "Tänk vad bra den varit om den haft en riktig tränare" var undermeningen i många kommentarer.

Du har bevisat många gånger om att du gör det här jättebra!!! :bow::bow:

Halmbal: Jag hade väntat ett tag med ryckhuva på en så pass het häst. En del blir det liksom inte tänkt verkan på. Min hetsporre som gick med tussar, gummiöron och fast huva hade nog kunna fälla ett fält med ryckhuva är jag rädd för. Hela vägen.

Senast ändrad:

Okej. Men det lär knappast ha gjort honom nytta att få den :p

Men nu har du ju fått ett kvitto till på att han funkar. 14,9 är inte illa pinkat för en så orutinerad häst. Så sluta upp med att tvivla på dig själv. Sträck på dig nu!! :bump::bump::bump:

Nej det har det garanterat inte gjort. Han är överlag en väldigt känslig häst, oavsett vad det gäller.

Jo helt klart .. men jag blir ändå så tveksam, 14,9 är sjukt för denna häst och skadorna han haft samt att han är så orutinerad precis som du säger.

Varför en ryckhuva? Iofs pratade jag och P (han som kör kusen min) om att testa ryckhuva på honom med isydda gummitut då vi skulle behöva en extra växel/påminnare till honom 500 kvar då han nu börjat bromsa, men näst förra starten han gjorde blev han körd som ett arsel av en annan kusk och jag tror de sitter lite i skallen på honom han tål inte att göra jobbet i dödens utan måste gå i rygg så mkt de går. Loppet han gjorde igår fick han ingen riktig kontakt i ryggen framför, de körde som dårar hela loppet och min hängde på så gott han kunde, men jag får någon känsla av att han sitter lite i skallen just nu.

Jag är lite skeptisk till att börja använda snören att rycka i på honom redan, men P säger att han är mkt lugnare på banan nu än vad han har varit tidigare. Dock vet vi ju inte hur han reagerar när man rycker i ett snöre .. vi vet ju inte om han klipper i sken eller om han springer av banan :D

Spöket: Jag har fått höra i 4 år att jag har tränat min lus till ponny också, folk förstod inte hur jag kunde köpa ett 12 årigt gammalt russ som gått 2.20 på kort distans, när hon avslutade sin karriär i maj i fjol hade hon gått 2.09, tagit en seger och framför allt utvecklats som tävlingsponny; hon var en helt annan häst att köra på banan än vad hon var när jag började, tog inte i för 5 öre, travade som en jäkla skuttburk m.m

Tack för att ni ger mig sånt stöd å puttar mig åt rätt tankar, egentligen är de ju ganska uppenbart allting men de är lätt att bli dragen i fel riktning.

:D

Äh det är ju bara låta p köra ett jobb på banan och prova rycka och se vad som händer. i värsta fall kan han hålla i sig ;) Det finns ju staket... Haha:D

Äh det är ju bara låta p köra ett jobb på banan och prova rycka och se vad som händer. i värsta fall kan han hålla i sig ;) Det finns ju staket... Haha:D

Det är sant iofs :D Jag tänkte jag ska avvakta med start iaf 2-3 veckor igen så kan vi hinna komma igång ordntligt med ridträningen, klämma in något lättare jobb och testa ryckis med, får se vad P säger om de :)

Låter bra det. Men du, nu när du börjat galoppera så börjar de väl bli dags att släppa muren och börja galoppjobba ;) Ni kommer ju ha skitroligt ju!

Jaa .. jag funtar på de, han tog galoppen så jäkla lugnt med, de kanske är galoppen från marken som kommer fram ;) Han tog en sån jäkla fin fattning förra veckan när jag tömkörde han :love:

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 927
Senast: a1agnlju
·
Trav Jag har fått en äldre häst i träning som är minst sagt dum att köra. Eller dum tror jag är fel ord för jag tror tidigare tränare dragit...
2
Svar
20
· Visningar
6 996
Senast: ghost
·
Trav Min älskade lilla kokohäst har kommit på att man ska galoppera i starten nu för tiden .. innan ni säger de ena å de andra så; -...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: Alfred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama