Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western hej jag har en westernsadel som jag har till min minidonna men hur mäter man vidden på den? någon som vet det.
Svar
2
· Visningar
1 565
Senast: 4BarsRR
·
  • Låst
Dressyr Får väl jag starta då eftersom jag tydligen svävade ut i den förra... Ingen direkt dressyrfilm på min 4-åring men håll till godo...
100 101 102
Svar
2 039
· Visningar
238 606
Z
Dressyr Vad är era bästa tips för att förbättra skritten på en häst som gärna blir spänd på tävling (framförallt inomhus) och därmed kort och...
Svar
1
· Visningar
1 330
Hoppning Efter rådfrågan från tränare och annat kunnigt folk, ska jag prova gagbett på min häst en period i hoppningen. Jag test ridit med...
Svar
2
· Visningar
1 367
Senast: Nominous
·
G
Islandshäst Hej alla! Nu äntligen har drömmen blivit sann, vi är nu ägare till 2 helt underbara islandsston:laugh: De är 19 och 26 år gamla, pigga...
Svar
11
· Visningar
1 488
Senast: Elina8
·
Q
Trav Då jag inte är jätte-insatt i travstammar så undrar jag om denna stam är bra?:confused: Pappa: Ride the night Morfar: Super Bowl...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: via
·
Islandshäst Ja i tråden kursproblem böt tråden ämne och handlade tydligen om något med ridningen att göra. Så vi fortsätter här i en ny tråd och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 899
Senast: Elina8
·
Dressyr Jag undrar om någon har tips på hur man kan lösa det när hästen har lite svårt att greppa tvåtakten när man trampar. Till saken hör att...
2
Svar
36
· Visningar
3 778
Senast: ginnies
·
Hoppning Hur har ni det där ni bor? Nu är det ju bara början på året men jag blir ändå lite förvånad. Första tävlingen fanns bara 90cm och 1m...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: fluffig
·
Tävling Måste man vara medlem i en klubb för att få rida pay and jump och pay and ride? Och om man är medlem i flera klubbar, måste man då välja...
Svar
5
· Visningar
2 705
Senast: Kallebus
·
Trav Ja, som rubriken lyder. Hur mkt pengar är det som travsporten stödjer ridsporten med varje år? Ngn som vet?
Svar
7
· Visningar
1 544
Senast: Zaga
·
H
Hoppning Min ponny kan vara lite trög ibland i ridningen, men när jag har sagt till han en gång, och kommit igång med ridningen blir han alltid...
Svar
7
· Visningar
3 045
Senast: Hoppla
·
  • Låst
Western Tycker nya året borde få sin egna tråd ;)
15 16 17
Svar
322
· Visningar
52 430
O
Övr. Grenar Dick Francis är väl overträffad i genren, men finns det några svenska. Någon som känner till denna eller andra: Boka på 08-506...
2
Svar
32
· Visningar
5 943
Senast: Malm
·
F
Trav Hejsan! Har funderat lite på att utbilda mig till hästskötare inom travet, och har då börjat kolla upp lite olika utbildningsplatser...
Svar
3
· Visningar
1 401
Senast: jenny20
·
Övr. Grenar Har nu ridit galopplektioner på ridskole hästar i 1 år och funderar på att skrota min skärmlösa Jofahjälm. Har letat efter en ny länge...
Svar
9
· Visningar
2 223
Senast: BigSize
·
Western Jag hängde med Pax och Bewildered ut till stallet och fotade hästarna och de snygga brudarna lite i går... alla gårdagens bilder...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
28 125
Senast: Bewildered
·
S
Islandshäst Hej! Jag ramalde av en häst två gånger i rad förra sommarn och blev väldigt rädd för att rida efter det så jag red inte på några...
Svar
14
· Visningar
4 257
Senast: angelwings
·
Western Är det någon som vet om det finns att köpa måntro? Jag tänker att det vore så skönt om baken snart när det blir kallare :)
Svar
15
· Visningar
4 045
Senast: lwt03001
·
Dressyr Är det någon dressyrnisse som har provat en sådan? Har fått upp en på prov, dock islandsmodell men det är ju samma princip.
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Haffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka