Sv: Westernsadlar
Ja,
Det vore snällt.
Finns de ingen annan som har bild på sin/sina sadlar.
Glömde självklart ta foto på min Garland idag. Hittade dock två gamla bilder som är halvt täckta av grejer (i form av ryttare och gjord). Men jag slänger upp de jag har i varje fall!
Här är en bild för att se sätet med:
http://westernhorsemen.dk/images/thumbnails/250x300/FFFFFF/images/GD558BTBW2.jpg
Jag har Quarterbom på min och 16" säte. Fick den utprovad med den nakna bommen, så fick lite hjälp på traven med utprovningen
Jag gillar sadeln. Väldigt mycket sadel för en fullt normal summa. Sätet är i mina mått mätt helt underbart, och man hamnar "rätt" i den (tycker jag iaf). Gillar skarpt. Sen att det är Butterflyskirt är för mig en fördel, och just det att jag upplever den som rätt vid i frampartiet.
Ska vi ändå slänga in bilder kan jag peta in en på Fancy Nevadan med.
Rätt "lätt" sadel och rättså kort den med. Hästen på bilden är 1,60 men har ganska kort rygg, normal i böjningen. Väldigt rundad rygg dock!
Upplever denna som ganska kantig. Den är ju trevlig i all sin ära, men går inte riktigt att jämföra med Garlanden rent konfortmässigt. Men som sagt - den låg bra på hästen, och det är inte allt som gör det!
Sen en Premier som jag red foderhästen i. Här är den ute och fick testa på distansritt med oss:
Jag har inte jättemycket erfarenher av Premier och vet inte vad som gäller för de andra modellerna - men den här låg bra på rak och ganska lång rygg. Trevlig sadel dock! Satt som klistrad i den! Hade kompisar som upplevde den som hård, men jag gillade den själv.