Quarter och täcken.

Sv: Quarter och täcken.

Vi har HW Rambo Wug Light till våra quartrar och det är jättebra passform både på den grova quartern och även på quartern som är av den lite lättare modellen.
Kompletterar under, vid behov, med Amigo Insulator medium eller heavy beroende på hur kallt det är.
Alla täckena har nylon på insidan så det blir inget skav någonstans på hästarna. Täckena ligger perfekt oavsett om dom springer, rullar sig eller busar.
Vi har kall stall, så på kvällen tar vi bara av yttertäcket och behåller Amigotäcket på kvar över natten.
HW-täckena där man använder liners som man fäster i yttertäcket förstår jag inte vitsen med. Täckena ligger ju kvar där dom ska även om dom inte sitter fästa i varandra.
Hört att en del får problem med avskavd man om man har halvhals på täckena men det får inte våra hästar med HW Rambo Wug.

Vi har köpt från bland annat hepshop. Där har dom då alla våra modeller, förutom det tunna sheetet.

*kl*
Jag har äntligen hittat ett som sitter bra, bucas freedom. Inte så dyrt heller.

Jag har övervägande HW täcken, BRA kvalité, BRA priser och framförallt BRA passform.

Krävs inte så mycket mer än så för min del,

// Jeanette

På mina hästar använder jag amigo. de har rätt så mycket päls (unghästar och avelsmärrar) så det behöver inte vara några stora dyra saker används bara vid riktigt dåligt väder. annars tycker jag att det inte har varit så svårt att hitta täcken tar oftast det billigaste i storlek 145 med bogveck ända upp till halsen. det har alltid fungerat för mig på mina tävlings hästar.

*kl*

Det bästa täcket jag lagt på min lilla paint är ett Hansbo-täcke. Rör sig inte en cm när hon rullar sig, blåser inte upp ens i stormväder, skaver inte, glider inte bakåt och perfekt passform.
Försökte hitta bild, men Hansbos hemsida är stängt för underhåll just nu, så här kommer en egen bild med täcket till höger i bild:
wpid-dsc01097.jpg

Ser kanske stort ut på bilden, men det sitter verkligen på plats och utan att störa.

Sen säger jag som Wranglan; Gekås har bra täcken.

Till foderhästen har jag Domani. Funkar bra, trots att det är för kort egentligen, men så länge det inte regnar hela dagen så håller hon sig torr. Har ett namnlöst täcke till lite kallare dagar som sitter bra och även ett Shires, ifall den riktiga vintern kommer nån gång.

Jag har ett Källqvist Protector 400g på hingsten, sitter perfekt! Inget skav på bogar och ingen sliten man. Han har även ett tunnare vintertäcke för dagar som inte är fullt så kalla (varmare än -15), tror att det kan vara ett HW om jag minns rätt.

På stona som inte har täcke lika ofta (inga fryslortar) har jag ett Börjes-täcke på den avlånga painten och ett Domani på den korta quartern, sitter bra de med på damerna som gärna gör sitt bästa för att klä av sig själva :)

Regn- och fleecetäcken osv minns jag inte vad det är för oika märken på, köper ofta bra begagnat och liknande så jag tar vad jag hittar när jag behöver.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 810
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Dejtingtråden del 38
  • Julbak och julgodis