Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl.
Jag har en lite äldre herre, 14 år i år, som jag vill ska hålla många år framåt.
När jag är ute på träningar och tävlingar med honom får jag ofta uppfattningen av att människor runt omkring mig tycker att han är jättegammal. Jag själv tycker han är i perfekt ålder, för mig.
Ja blame it on the Americans
har Americaner påverket den Svensk hästhålnig av den Svenska 1/2 blod?
Jag minns när den Svenska hästens bäste år låg mellen 10 - 15 år, man ser inte månge såna i top klass längre.
Hur kan man uttföra ett 3-års test om hästen har inte redan startet som babies!
Och 2 åring är en babies som SKA!! inte beslästas eller överanstängas.
det kalla jag för plågari för det sätter sina spår!
Vi sätt aldrig upp på en häst förran den var 4 år och det bäste hålbarhet träning var att skrita hästen för ett år, det och god arvs anlag fick man en bra häst.
Jag vet det f-n var det kommer ifrån att sitta upp så tydigt, jag kalla det för "new age horsemanshit" som har spritt sig överallt;
Maybe because todays trainers know if they try and set foot on a 4 year old they´ll get the shit stomped out of em;
Easier to break a baby than a 4 year old bronk.
14 är väll ingen ålder? Min mammas nuvarande "tävlingshäst" har nog aldrig gått så bra eller varit så smidig att ha att göra med som hon är nu som 23 åring Det handlar om hur de blivit ridna och omhändertagna genom åren, och såklart utgångs exteriören som några av er andra snackat om, det är klart att det påverkar en hel del men eftersom frågan var hur vi tränar våra hästar för hållbarhet så kända jag inte att det var relevant att ta upp.
Okay, I didn't know that, My fault! That was obsiously just me talking before I had all the info on the subject. I just assumed it was like that because that's the impression I've gotten from talking to people about this and from looking at ads from america where they'd started to ride almost all the two year olds. And I agree with you 2 year olds are babies that shouldn't be strained(?) "belastade" and "new age horsemanshit" that's a good one
The horses Bewildered is talking about are Big Boned compared too the smaller bone typ of quarters that we have in sweden.
sooo true! They're TANKS in horseshape! I gotta say that i totally love our ranchhorses as unmodern as their bloodlines might be but heck, being able to grab a horse from the pasture, throw it in a trailer, kick it out, throw a saddle on and go to work for hours without them even gettin a little bit sore is amazing. And, in all honestly, our boys gets the guts rode out of them from time to time when shit hits the fan. No time for anything just jump up and go at a high rate of fuel consumption and no saying wether it'll be 1 hour or 4.
Rode hard on uneven ground, gravelroads, pastures, cowshit and Muck - i have yet to see any of these horses legs swell or even warm up around the joints.
Husband loves saying "You can make a ranchhorse into a showhorse if you want - but you can never turn a showhorse into a ranchhorse".