Uppläggning av ridpass

Sv: Uppläggning av ridpass

Jag håller inte heller med dig om det.

Jag rider för Atli Gudmundsson och han brukar säga: "Man ska ha en plan för sin ridning. Men man ska alltid vara beredd att ändra den utifrån vad hästen talar om för dig. Vad du behöver träna, hur mycket och på vilket sätt talar hästen om för dig, ifall du lyssnar. Idag behöver du göra så här. Jag vet inte vad du behöver göra i morgon - men det kommer hästen att tala om för dig. Lyssna på hästen!"
Mycket bra, håller med i vart enda ord! :)

Sv: Uppläggning av ridpass

Jag håller inte heller med dig om det.

Jag rider för Atli Gudmundsson och han brukar säga: "Man ska ha en plan för sin ridning. Men man ska alltid vara beredd att ändra den utifrån vad hästen talar om för dig. Vad du behöver träna, hur mycket och på vilket sätt talar hästen om för dig, ifall du lyssnar. Idag behöver du göra så här. Jag vet inte vad du behöver göra i morgon - men det kommer hästen att tala om för dig. Lyssna på hästen!"

:bow::bow::bow: Klokt

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 193
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 170
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka