Uppläggning av ridpass

Sv: Uppläggning av ridpass

Jag håller inte heller med dig om det.

Jag rider för Atli Gudmundsson och han brukar säga: "Man ska ha en plan för sin ridning. Men man ska alltid vara beredd att ändra den utifrån vad hästen talar om för dig. Vad du behöver träna, hur mycket och på vilket sätt talar hästen om för dig, ifall du lyssnar. Idag behöver du göra så här. Jag vet inte vad du behöver göra i morgon - men det kommer hästen att tala om för dig. Lyssna på hästen!"
Mycket bra, håller med i vart enda ord! :)

Sv: Uppläggning av ridpass

Jag håller inte heller med dig om det.

Jag rider för Atli Gudmundsson och han brukar säga: "Man ska ha en plan för sin ridning. Men man ska alltid vara beredd att ändra den utifrån vad hästen talar om för dig. Vad du behöver träna, hur mycket och på vilket sätt talar hästen om för dig, ifall du lyssnar. Idag behöver du göra så här. Jag vet inte vad du behöver göra i morgon - men det kommer hästen att tala om för dig. Lyssna på hästen!"

:bow::bow::bow: Klokt

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 915
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 494
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 983
Senast: Bowman
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka