Kan man rida western på islandshäst?

Sv: Kan man rida western på islandshäst?

du vet inte alls vad du snackar om va?
För det första är Tinkern en underbar ras som kan både ridas och köras! Och det heter IslandsHÄST! inte ponny

Senast ändrad:

Tråkigt för dig att du är så grymt dålig koll på rasen... :smirk:

Fast det är ju en ponny, men det vill ju inte de som har islandshäst gå med på. Stoppa huvudet i sanden som strutsen! :)

Senast ändrad av en moderator:

"Fjollridning"sgren inom western! :rofl:

Har två unghästar (isländare) funderar på att rida in den ena med western!
men ni som rider western på era isisar, VART KÖPER NI ERA SADLAR, eftersom hästen är så liten och kortare rygg behövs en kortare sadel, vart hittar man det? Vill även köra bettlöst på mina, så jag letar träns och hela faderullan redan nu när hästarna fyller 2 i sommar =) det är skönt att inte panik köpa all utrustning utan köpa när man hittar och lite då o då.. har ingen brådska alls för dem ska ju inte ridas in i morgon direkt =):D

Det finns flera märken som har speciella islandssadlar, korta och breda. Vet att man kan specialbeställa från ett par håll med. Hade en Montsegur tidigare till min fjord/island, bekväm sadel! Deuber&Partner har någon modell med.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Ajda
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
457
Senast: Mirre
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka