Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Är en Dominus och en Stübben Scandica ungefär lika böjda i bommen? Vilka är annars skillnaderna mellan dessa sadlar? Hur ny måste en...
Svar
3
· Visningar
684
C
Dressyr Hej! Min polle går nu med en allroundsadel i stl 17,5. (kommer ej ihåg märke) Jag skall köpa en syntetsadel och tänkte då ta och...
Svar
5
· Visningar
806
Dressyr Spinner vidare på dressyrskydd-tråden... Vad har ni för boots när ni rider dressyr?? Märke/färg/pris?
2
Svar
38
· Visningar
2 736
Senast: Agrimonia
·
T
Dressyr Vad anser ni är mest dressyrigt? Ska köpa ny kavaj och funderar på om jag ska välja ett eller två sprund bak. Har en som jag brukar...
Svar
5
· Visningar
1 751
Senast: Magnum
·
N
Dressyr Jag ska lära min häst att byta galopp. Är det någon som har några tips? Jag har fått tipsen att vända snävt och "hoppa" över en bom på...
Svar
16
· Visningar
2 642
Senast: Persikan
·
Dressyr har försökt söka i forumen här på buke för att hitta hur många grader de olika storlekarna faktiskt är men jag har hör hur mycke olika...
Svar
7
· Visningar
1 030
Dressyr fått en jobbig tanke i huvudet.. som jag inte kan svara på själv.. kan en häst gå rätt bakom lod, eller är det alltid fel?
Svar
12
· Visningar
1 466
Dressyr Ja, kontrollerar de betten dressyrtävlingar? jag har aldrig varit med om det, men kanske någon annan har? jag menar, det skulle ju vara...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: bubbel
·
Dressyr :o kör bakgrunden snabbt: fd galopphäst som har gått med huvudet rätt upp hela sitt liv.. aldrig gått i form osv. jag köpte-träna...
Svar
18
· Visningar
1 233
Senast: Messy
·
Dressyr Någon som har ett ruskigt bra tips till mig :confused: ? Direkt jag ska skänkla hästen när jag rider så automatiskt drar jag upp...
Svar
12
· Visningar
1 538
Senast: loveemma
·
Dressyr hur tycker ni dessa betten sitter?? är dom väl tillpassade? vill ha lite kommentarer innan jag själv säger vad jag tycker... är inte så...
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: bollen__
·
K
Dressyr är de det? eller får du ha klubbjacka?
Svar
3
· Visningar
904
D
Dressyr Hur är det nu igen, när man rider ungponny säg 4-6 år, får man då starta "inom tävlan" eller måste man rida utom? Blir man då placerad...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Smallgot
·
Dressyr Kan den vara det? Har en fin gjord hemma på prov men den är rejält mycket längre än min förra.. Själva spännena sitter på lagom avstånd...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: flashlight
·
Dressyr Debuterade med mitt sto i LC:1 på klubbtävling i helgen, ok, hon gick inte i stadig form och det gick kanska lite fort ibland... men...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 872
Senast: Degree
·
F
Dressyr Letar efter ett snyggt hårspänne med nät eller liknande som man har när man tävlar dressyr. Har testat flera olika men de går alltid...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Luxurios
·
Dressyr Behöver tips på en bra dressyrsadel som är riktigt vid i bommen.. Hästen har en hoppsadel nu i bomvid 37 (prestige)... Någon som vet...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 328
F
Dressyr Eller på ett mer teoretiskt plan om ni hellre vill det- vad vill man uppnå med djup och rund? och med djup och rund och hyperböjd...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
16 236
Senast: rodlund
·
Dressyr Vad är det för regler som gäller? Jag har sökt på nätet men hittar inte svar på mina frågor: Tänkte starta nån tävling bara för skojs...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: elbereth
·
Dressyr Avkommor efter Bugatti Hilltop Alla ni som har, Vill veta allt om dom. :) Övrig stam, Ålder, Temprament, ja allt. :) Har själv ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 387
Senast: dirigent
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025