Tips på vid dressyrsadel..

Sv: Tips på vid dressyrsadel..

jag vet faktiskt inte riktigt och allvarligt talat, spelar det verkligen någon roll??? Hon vill inte ha någon prestige dressyr för hon tycker inte om dom.... OK???

det sa du aldrig, du sa bara att hon inte hade råd. ^^

och ja det spelar roll. är det en golden star tex så är 37'an jättesvängd, en sidney är rakare.

jag började tråden med "förutom Prestige" och skrev sen längre ner att "det är kanske inte så att alla vill ha en prestige bara för att men har en som ligger bra".. så det kan ju inte ha varit jättesvårt att förstå att vi va ute efter ett annat märke.

och?
har gett dig tips på andra märken också.
men det är som sagt svårt att hitta en sån sadel.

Du har ju Frank Bains och Stubben men de är inte superbreda.. Jag antar att Prestigen passar.. Men om den inte skulle göra det är dressyrsadlar med rakare bom Globus och Wintec (wintec är något svängd)

prestige med bomvid 37 motsvarar knappt 100grader... ca 95 grader.
jag vet, har en prestige, hippos bom 37. och jag har frågat diabolic kitten.

ja ha, säg mig... vad tycker du att den har för bredd då?
jag kan ta och mäta min i morgon (om jag inte glömmer)

Ok men är det någon som vet vad en dominus HW har för vinkel då??? den passar... det gör ifs prestigen 37 också... vilka andra sadlar har vinkel på ca 100 då???

Diabolical_kitten..... hoho!

Vet inte vad Dominus HW har för vinkel, men bred är den inte.
Men varför ska du ha en dressyrsadel? Har inte du precis köpt en ny?

hur vet du att den inte är bred??? (inget påhopp) Jag kan mäta min om du vill bara du förklarar hur jag ska göra.... och jo jag har precis köpt en ny... gillar den jättemycket... Det är en kompis till mig som ska ha en ny dressyrsadel... Hon har en tinker som har en prestige 37 hoppsadel nu.... Har du något tips på en bra sadel som motsvarar en 37a??? Hon vill inte ge jättemycket pengar utan vill satsa på en bra beg kvalitets sadel....

Lägg in bilder på hennes häst då...

Jag vet att den inte är bred ¨då jag har sett en vanlig XW och den var väldigt smal... Om HW är bredare vet jag inte, men så mycket bredare kan den inte vara (brukar inte vara det på italienska sadlar)
Hur du mäter står förklarat i mina gamla trådar, läs där.

Amerigo är italienska men dominus är från argentina. Jag vet för att min sadel va 5 månader försenad och det va för att dom i argentina inte fick tummarna ur r*ven att göra den... Men jag ska försöka mäta den idag och även ta en bild.... Den är kanske inte så vid men den ser ut att passa en flodhäst....

Tog kort på den... Hoppas att du ser, bilden blev inte så bra.. Ska mäta också men hann inte läsa ur man skulle göra...

Bilden är på fel håll... när jag skulle vända den blev den jättebred.
12371148.jpg
[/url][/IMG]

prestige med bomvid 37 motsvarar knappt 100grader... ca 95 grader.
jag vet, har en prestige, hippos bom 37. och jag har frågat diabolic kitten.

Håller med dig om Prestige utifrån mina senaste erfarenheter av dem. Jag har provat Prestige Green Star resp. Hippos i 37". De var för smala för min häst som är ca 100 grader.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025