Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
  • Låst
Dressyr Hej alla:) skulle gärna villja ha tips på hur jag ska bli av med min dåliga sits. jag sitter gärna mkt framåtlutad och nej jag har...
Svar
4
· Visningar
1 020
D
Dressyr Då jag inte har Dressyr TR undrar jag om kanske någon snäll bukare som har koll på detta skulle kunna hjälpa mig att få svar på denna...
Svar
1
· Visningar
671
A
Dressyr Många babblar om att man inte får det och det och att man bör ha en regel för det och det Vad vill ni ändra i TR? Vad är det för...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
13 564
Senast: Victovie
·
P
  • Låst
Dressyr Jag undrar om man får tävla dressyr i hoppsadel :confused: :d
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Magnum
·
Dressyr Hej hej! Jag bara undrar om ni har lust att dela med er av några tips på träning för att rätta till en snedmusklad häst? När han...
2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: Kookaburra
·
Dressyr Om hästen går klockrent i skänkelvikning undan höger skänkel men är svårare undan vänster skänkel, vart är hästen svagare då? :confused...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: catfight
·
Dressyr Jag har funderat lite på vad det innebär när hästen går så här med bakbenen, liksom ingen riktig vinkel vid hasen...
Svar
12
· Visningar
3 105
Senast: tinafinis
·
Dressyr Behöver lite tips och tankar tror jag. Har ett sto som jag haft ett år nu, köpte henne som stjärnkikare deluxe så kan ni själva tänka...
Svar
4
· Visningar
940
Dressyr Vilket är värst enligt er: Att (konstant) ha en något framåtlutad eller bakåtlutad ("lodrät") grundsits?
Svar
18
· Visningar
2 541
Senast: bigganl
·
Dressyr ...står det i dressyr TR att handskar "bör bäras"? Vad är meningen? Hade det varit "vita handskar bör bäras" hade jag förstått, för då...
Svar
13
· Visningar
1 307
Senast: Gwaeron
·
Dressyr Har inget aktuellt TR, och väntar på att de ska komma ut på nätet istället för att köpa något. Men någon annan kanske vet? Får man ha...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: mimus
·
Dressyr I TR står det att kval till nationell och elittävling ska under det föregående eller innevarande året. Så långt är jag med ;)...
Svar
8
· Visningar
1 252
Senast: fio
·
M
Dressyr Lilla hästen är lite tjock om magen av betet så sadelgjorden (sadeln) glider fram och ger skavsår i "armhålorna". Antiglidpadd fungerar...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: sissu
·
U
Dressyr Vart hittar man snygga pärlörhängen med clips..... Har sett många ryttare har vanliga stiftörhängen men då jag allergierr så har det...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Unica
·
Dressyr Det är verkligen snyggt :love: men går det att ta bort sidostyckena så man kan använda det som träns också?
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Lancet
·
Svar
5
· Visningar
1 145
J
Dressyr Är detta bettet tillåtet att tävla dressyr på eller inte?
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: remmis
·
Dressyr En bra o prisvärd dressyrsadel e ja på jakt efter, vad har du för sadel? För/nackdelar? Vart finns den o köpa o vad kostade den på ett...
Svar
18
· Visningar
2 688
Senast: cambello
·
K
Dressyr Jag har ett stort problem, jag sitter för mkt bakåtlutad. har kommit det senaste året. Rider mest i hoppsadel ... ska tävla dressyr ivår...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 513
Dressyr Hoppas med en ny tråd kanske kunna få lite mer svar på min frågan angående Wintecsadeln eller alternativ till dressyrsadel. Har haft...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: Lancet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka