Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Det måste väl gå bra att tävla dressyr med det bettet, det borde väl räknas som ett tredelat bett med fasta ringar eller vad tror...
Svar
1
· Visningar
1 376
Senast: Tittilina
·
S
Dressyr Vad innebär det? :confused: Tydligen är det viktigt att hästar gör det(?), men varför? Vad är det för något, varför är det bra, etc etc...
Svar
7
· Visningar
4 317
Senast: Siluett
·
A
Dressyr Letar efter en bred nosgrimma med vitt foder med pullback knäppning som man kan ha en snokrem i. någon som kan tipsa om något snyggt?? :)
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: MiaFia
·
K
Dressyr Vart hittar jag en sadelgjords tunnel som bara har fårskinn på ena sidan den mot hästen?? Och andra sidan öppen med knäpping.. Hmm...
Svar
6
· Visningar
2 053
Senast: DressyrNordis
·
B
Dressyr Vad motsvarar det i svenska storlekar ??
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Centaur
·
Dressyr Hur ofta kollar ni era hästar i munnen, eller, jag menar tar dem till erkänt duktig vet som kan hästtänder? Nu är ju visserligen min...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: Mitrolle
·
Dressyr Står inför att köpa en ny dressyrgjord till min häst... Någon som har tips på någon bekväm, hållbar gjord i rimlig prisklass? Använder...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Fiorano
·
Dressyr Försöker sätta igång min 19-åring nu i sommar, vilket gått lite trögt än så länge... :o Han har inte gått ett ordentligt ridpass sen...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Kratus
·
B
  • Låst
Dressyr Har hittat ett kandar men behöver lite hjälp med översättningen.. Die Kandarre ist aus schwarzem, hochwertigem Leder und auch schwarz...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: briana
·
P
Dressyr Jag ska köpa en dressyrsadel snart och jag undrar om ni kanske kan hjälp mig vad om passar. Jag vill gärna ha en mjuk och en med djup...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: plommomgurkan
·
  • Låst
Dressyr Var på tävling idag, och min kompis var också där och red. Det var första tävlingen för oss i dressyr, och red LC:1 och LB:1. LBn var...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
14 190
C
  • Låst
Dressyr Ska köpa mej ett kandar och har då lite funderingar kring kandarstången.. ska det vara med port el utan? Tjock el smalt bett? Vilket ska...
Svar
1
· Visningar
857
J
  • Låst
Dressyr Är det någon som emellanåt rider m hjälptygeln chambon? Märker ni då att hästen söker sig bättre nådåt/höjer ryggen eller märker ni...
Svar
5
· Visningar
1 147
R
Dressyr hästen jag rider har senaste tiden blivit väldigt svår att få igenom i vänstersidan. rider jag på en volt och jobbar med ställningen...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: plastprodukt_2
·
F
Dressyr Hejsan, nu e jag inte så haj på dressyrreglerna å tänkte fråga om de översta bettet är tilllåtet lr ett eggbett tvådelat med fasta...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: fjordtokan
·
P
Dressyr Vilka dressyrsadlar passar till en kort och tjock ryttare (ca. 1.63 och 80kg)? Antar att jag ser ut så långt i från "idealet" för...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 365
Senast: mysis
·
Dressyr har en brun Zaldi Classic? Såg en på annons här på Buke och blev helt förälskad!:love: Färgen var bara helt underbart och sadeln var...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: amalia
·
L
Dressyr Vad finns det för Haflingerhingstar som är speciellt bra för avel där man vill ha avkommor med anlag för dressyr? Visa gärna bild...
2
Svar
22
· Visningar
3 124
Senast: Belive in
·
Dressyr Vet inte om tråden hamnar rätt nu...Min häst har stor gång (kan få till en halv meters övertramp i skritten), vilket jag förr alltid...
Svar
18
· Visningar
2 194
Senast: Matten
·
Dressyr Om det vore fri betsling, vilket bett skulle du välja att rida på?
2 3
Svar
45
· Visningar
2 977
Senast: pink_angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025