Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

O
Dressyr är det någon som har koll på detta? Jag ska iväg om någon helg, det kommer inte fasta startider förrän en timme före kallens början...
Svar
19
· Visningar
4 274
Senast: Malinigbg
·
M
Dressyr Har nu fixat en ny hoppsadel och är då på jakt efter en ny dressyrsadel! Är det någom som vet hur HDR sadlarna är i storlek...
Svar
8
· Visningar
3 692
Senast: Lillsara
·
S
Dressyr Jag ska tävla på lördag i dressyr, klass lätt D. Inte så svårt men jag är ändå ganska nervös. Det är min andra tävling med hästen jag...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: DressyrPower
·
Dressyr Nån som har koll på om man får ha sporre med trissa på lokal tävling?
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Degree
·
Dressyr Nu kanske denna egentligen ska ligga på körning (?)men hästen det gäller är ju dressyrhäst. ;) Jag tömkör min 4-åring en hel del men...
Svar
3
· Visningar
913
E
Dressyr Hej! Jag har några funderingar kring termen "diagonala hjälper". Första gången jag fick reda på att detta finns var när jag läste en...
2
Svar
27
· Visningar
5 614
Senast: entutre
·
M
Dressyr Jag ska köpa nytt träns till min ponny. Vet ni några snygga som skulle passa henne?! Skriv vart dom finns att köpa också :) Skulle...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Minna_LiloFee
·
S
Dressyr Jag rider min häst på tvådelat bett(smalt) med gummiplattor på sidorna efter att veterinären sa att hon hade slipat ner vänstra sidans...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Josssan
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 581
Senast: Tussilago
·
C
  • Låst
Dressyr En kanske dum fråga, men MÅSTE man sitta ner när man tävlar i dressyr?:confused::confused::angel:
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Fidelity
·
Dressyr En fundering: vilka tips har ni att ge för en som inte kan rida med stigbyglar? Jag kan sitta utan stigläder.. länger ut benen och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 538
Senast: isaaak_
·
C
Dressyr Hallå. Klurade idag på en sak. Min häst vill gärna ha mig på höger rygghalva när jag rider i vänster varv, vilket resulterar i att...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 723
Senast: Curtis
·
G
Dressyr Heeejsan =) ni som har sånna, kan ni visa bilder både framifrån och på sidan, ja över allt :d Är ni nöjda? dragkedjan bra...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: Ravishing
·
Dressyr Får man tävla med så kallade sötmalms bett?? vet inte om länken funkar men alltså sådana tränsbett som är svarta från början...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: pink_angel
·
Dressyr Jag kommer att kika lite på sadlar i Falsterbo och skulle behöva tips om vad jag kan kika efter, vilka märken osv... Har bla 2...
Svar
6
· Visningar
2 490
Senast: Daimsan
·
E
Dressyr Jag har en fråga. Det kanske låter dumt, men kan en häst bära upp ryggen ordentligt och "gå i form" utan att huvudet är "inkrökt" eller...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: bigganl
·
L
  • Låst
Dressyr Vilken galopp(Vilket varv) ska man ha på ett ärovarv i dressyr? Vet ju att det är höger i hoppning men är det vänster i dressyr då?
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: Waco
·
A
Dressyr Som jag förstår det efter att ha läst om TR på Stallbackens sida får man ha sporrar "utan utskjutande del" (dvs 0 mm). Betyder detta att...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Senast: acke
·
Dressyr Hur ska jag göra för att hålla händerna stilla:confused: övningar tips mm mottages tacksamt. Satte ridspöt mellan ryggen och händerna...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: AMMIE_08
·
H
Dressyr mitt ilandsproblem just nu, ska starta en lb här snart och sitter ev. och funderar på la.n. Dock mitt problem, inridning i galopp...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Goldie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka