Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mig har det hjälpt mycket att tänka att jag har lååååånga ben, som växer nedåt. Att dessutom vara medveten om sina fötter och känna dem och hur långt ner på hästens sidor de faktiskt är, hjälper också till. Sen har ju TP en poäng när hon säger att när hästen "bjuder in" till nedsittning då är den också bekväm och att man innan denna känsla faktiskt ska rida lätt...
Men jag förstår hur det är, jag är också där och vill kunna sitta ner för att kunna inverka med sitsen.
Nu vill jag inte alls låta negativ, hoppas det inte verkar så
Men jag tror det är jättesvårt innan han arbetar stadigt i en bra form, avspänd, för det blir en ond cirkel om det INTE funkar, du spänner dej, han går ur formen osv.
Det blir nog å andra sidan en GOD cirkel om du lyckas, men jag tror det kan bli att lägga en massa energi och frustration på något som inte kommer funka riktigt, vilket ger dej sämre självkänsla. Jag säger det just för att det ser ut att vara en häst som inte är enkel att sitta på. Vad säger din tränare? Hur lyckas h*n?
När han är starkare och stadigare i formen kommer det att vara lättare.
Men när du provar så kan du också luta lite extra bakåt, inte bra kanske (se den tråden luta fram- bak ) men det är ändå lättare så i början.
Jag skriver ju delvis utifrån egna erfarenheter av en hsät som var svår (inte bara för mej), och det kom ju så småningom, jag hade inte vunnit något på att trycka mej ner när han inte var där, så att säga.
(Men du kanske klarar det bättre än jag i o f s,)
Bara några tankar till sådär, när jag när jag såg tråden igen.
Kör bollsätet, kanotridning o sitt lite i stolsits ett tag.
Läng lädrena vartefter.
.. har jag aldrig hört förut, vad menar du med det axel?galoppera inte inspänd lågt- kotorna
Ah tack! Men vad menade du med kotorna?