Haflinger hingstar för dressyravel?

Sv: Haflinger hingstar för dressyravel?

Det finns flertalet bra hingstar i sverige, problemet är att man som stoägare inte vet om dom är bra eller inte! om man inte enbart utgår ifrån bruksprov mm
För dålig reklam helt enkelt, tävlar inte en haflinger hingst på hög nivå (tex em i körning) så vet man inte om att den ens vart ute på tävlingsbanan...
skulle gärna sett att hingshållarna, gjorde bättre och mer reklam, med hingstarna under sadel eller framför vagn;)
har inte hittat en endaste video snutt på internet från en svensk hingst..
ser verkligen fram emot generalmönstringen iår, där jag hoppas att hingstägarna även tar tillfället i akt att låta hingstarna även visa sig på tävlingsbanan!:)

(Håller på att hamna lite Off Topic kanske?)
Jaha ... :o som hingstägare skäms man ju lite när man hör detta ... ;)

Jag kan bara säga att jag är inget teknikproffs - det är ett under att jag lyckades knåpa ihop en egen hemsida - på tre språk också (skryt, skryt). Och nu måste jag antagligen göra om det eftersom min gamla ftp-server fått in ett virus i sig så jag kan inte uppdatera sidan ens! Har inte kunnat det på snart ett år p.g.a. problem med Internetuppkoppling och därefter detta viruselände.

Hur gör man för att lägga ut en video på Nätet då? :confused:

Jag har ju lite videomaterial både med ridning och körning men har inte den blekaste aning om hur jag ska transformera detta till en filmsnutt på Internet! GAH!

Själv är jag helt ointresserad av tävlingar, men har ändå åkt ut med hingsten flera gånger, mest för att det är så mycket lättare att kunna säga "han har tävlat LA" än att förklara vad vi gör när vi tränar!

Sen har jag legat lågt på sistone också när det gäller reklam för hingsten. Upptäckte att det var ganska lugnt och skönt att bara ha egna ston till honom ... Men det är klart, ibland känner man ju för att skryta lite om sin lille fis också! :love: Vore t.ex. kul att kunna lägga ut en videosnutt på (nya) hemsidan. Men, som sagt, är man lost i teknikens värld så är man. Någon som har några tips?

För att inte hamna helt off topic i denna tråd så får ni som vet och kan gärna PM:a om ni har några tekniktips.

Intressant! Vilken nivå i dressyr tävlas Starut på?

Sen står det fel i annonsen ... Staruts far Steinadler är född 1969 i Österrike. Den Steinadler som tävlas i dressyr i Tyskland är den jag nämnde i mitt inlägg. Han är född 1989 och en helt annan häst! Inte första gången i och för sig som folk blandar ihop dessa hingstar eller andra haflingerhingstar med samma namn.

nå konkurerer han ikke i det hele tatt pga alder og litt andre ymse ting som ikke er hestens feil (sender deg en pm) men såvidt jeg har skjønt så har han hatt noen resultater her i norge tidligere, skal se hva jeg får gravd opp :)

Har följt tråden om hingstar då jag vill betäcka mitt sto kanske nästa år.
Många nämner A-linjen som ett bra val. Har hört om en ny hingst från den linjen någon som vet något.:confused:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025