Sv: SnÅl!!

Domaren bör skriva kommentarer på allt under 6.

Kom att tänka på en domare här i vårt distrikt som endast skriver(en mycket kort) kommentarer på allt under 6 poäng.
Har fått tillbaks protokoll för denna domare tre gånger och rider man då på sina godkända poäng så får man tillbaka ett 'tomt' protokoll med slutliga kommentaren 'ganska trevligt' ,precis lika alla gångerna!

Hur kul är det då? (och hur kul kan det vara för sekreteraren?)
Jag tävlar ju för att bli bedömd och vill ju hemskt gärna ha lite kritik på ritten! Även fast ritten var godkänd!

Sv: SnÅl!!

Kom att tänka på en domare här i vårt distrikt som endast skriver(en mycket kort) kommentarer på allt under 6 poäng.
Har fått tillbaks protokoll för denna domare tre gånger och rider man då på sina godkända poäng så får man tillbaka ett 'tomt' protokoll med slutliga kommentaren 'ganska trevligt' ,precis lika alla gångerna!

Hur kul är det då? (och hur kul kan det vara för sekreteraren?)
Jag tävlar ju för att bli bedömd och vill ju hemskt gärna ha lite kritik på ritten! Även fast ritten var godkänd!

Jag skulle nog säja att den enda det är kul för är sekreteraren. Hon/han kan ju i lugn och ro titta på ekipagen. :D I övrigt tycker jag det låter som en ganska uttråkad domare som inte är så intresserad av att ge dig den hjälp och kritik (positiv som negativ) som du faktiskt kan förvänta dig av en domare. Låter himla trist tycker jag.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 453
Senast: Hippocampus
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 603
J
  • Låst
Dressyr Är det fler än jag och min vän som tycker att domarna dömer rätt snålt på regionala tävlingar i ex La upp till Msv? Att man får en sexa...
Svar
1
· Visningar
956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar