Dressyrboots

Sv: Dressyrboots

Mmmm, har aldrig sett dem hemma så man måste nog vara lite berest för att få tag på de fina grejerna...:angel:

Jag har neoprenboots från eskadron... Superbra!
Svarta, 350 kr tror jag de går på.
Helt klart prisvärda, använda mkt och har fått tåla en hel del, inte en skråma :)
Ska helt klart ha ett par såna till när dessa går ur tiden, men då i en strl större.
Har strl L nu, och de hade kunnat få vara lite rymligare. Känns skumt att köpa XL till min lilla pålla men, hon har väl bamsehovar eller ngt:p

Hm var får ni tag i alla eskadron boots med usel kvalitet?
Har 5 par både konstläder och neoprene, inte en skråma.
Och ändå är pollan en bootsmassakrerare utan dess like.
Inte ens hagbootsen är minsta lilla söndriga.

Har svarta veredus eller vita professional choice beroende på väder o färg på övriga skydd. Tycker båda är kanonbra o hållbara!

Nån kanske har skrivit det redan, men det finns ju boots som är designade för att inte kunna snurra runt, någon som har koll på vilken/vilka märken det är?

Jag har köpt ett par såna på ÖB för 69 kr som jag har som komplement till mina eskadron:D
Jag störs inte av karledsgrejen, det verkar inte min häst göra heller... det är nog minst lika störande att de snurrar runt isåfall.

Jag gillar dom. ;) Har själv BR. Köpt i riktig ridsportbutik. Kostade knappt 200 kr tror jag.

Det kanske är vi som är lite farfyllda som gillar dem. ;) Bra att ha när man är ute och röjer i skogen och hoppar. :)

Okej, tack för tipsen! :)
Tycker dom verkar mindre "sladdriga" och funderar på att införskaffa ett par.

nej M fram och L bak som mest.dom är rätt stora!

min häst på 175 med 4'or i skor har L fram och XL bak.

På nuvarande hästen använder jag inte boots vid ridning, men på förra hade jag globusboots (neopren med konstläderutsida) de är lagom i pris och skaver inte.

Ingen av mina hästar behöver boots. Sambons store kille brukar dock få ha det i stora beteshagen och under ridning då han är broddad samt på tävlingsplatser & under hoppning då han kan vara väl sprallig. Vi brukar ha Globus eller vanliga lite tunnare gummiboots i vitt på honom.

Jag har boots på unghästen som inte riktigt vet hur många ben hon har ibland... Använder Equi-Gard boots från Hööks som inte snurrar! I neopren förstärkt med syntetskinn. Tycker att de är jättebra! Har även köpt ett par Eskadron med ludd :d som hon ska ha när hon ska vara fin(are). Har ibland vanliga gummiboots när det är blött och trist. Hästen är 167 men med jättesmala ben och söta små fötter. Hon drar small i gummiboots och cob i de andra...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Trodde två krukväxter fått spinn men trådarna är grövre och sitter på krukkanten och på ett dött blad. Spinn gör ju trådar på levande...
Svar
4
· Visningar
221
Senast: Rosett
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI