Bästa hagbootsen?

Jag har haft de där billiga gummi bootsen (protector) när Axel hade skor pga böld med minimalt med söm. Fungerade bra, slapp tappskor dock går de sönder på löpande band vid haganvändning. 🙈 Inte provat Armas, vet ej om de håller bättre?

Har dock funderat på trav boots (sådana man drar på, ej de med vikt) tänkt att de kanske håller bättre för hagtrask? Någon som provat?

Inte för att jag har behov just nu men man vet aldrig. Zarre är oxå en klumpeduns i hagen, har mer än en gång hotat honom med hagskydd. :cautious:
Jag använder bara hela boots för att minimera risken för skav.
Tycker det funkar bra.

Jag tycker hållbarheten på Årotector går ned rätt kraftigt i minusgrader. De blit då ganska hårda och skörare.

Dessa tycker jag har hållit bra i alla väder.
https://www.granngarden.se/boots-ha...h7Uh_d88FNNsUGebR5lt079AHu1-safMaAmj3EALw_wcB
Hur är de om man jämför med Arma? Jag har både en del Protector och Arma men gillar de senare mycket bättre. Har klämt på de du länkar någon gång och tycker att de känns nästan likandant som Arma.

Jag tycker hållbarheten på Årotector går ned rätt kraftigt i minusgrader. De blit då ganska hårda och skörare.

Dessa tycker jag har hållit bra i alla väder.
https://www.granngarden.se/boots-ha...h7Uh_d88FNNsUGebR5lt079AHu1-safMaAmj3EALw_wcB
Jag har beställt två par såna från Hansbo som kommit men inte hunnit hämta ut dom ännu.
Just nu har han Protector på sig och än så länge är de hela och har suttit på hela tiden under de tre dygn han haft dom 😄
Men jag misstänker att de precis som du säger bli sköra ju mer minusgrader det blir.

Hur är de om man jämför med Arma? Jag har både en del Protector och Arma men gillar de senare mycket bättre. Har klämt på de du länkar någon gång och tycker att de känns nästan likandant som Arma.
Har inte provat Arma och minns inte att jag klämt på dem heller. Men är det samma typ av gummi och har lika väl förankrad kardborre så kanske de är likvärdiga
Min behöver sällan boots i hage längre så jag använder inte lika mycket nu 🙂.

Jag har beställt två par såna från Hansbo som kommit men inte hunnit hämta ut dom ännu.
Just nu har han Protector på sig och än så länge är de hela och har suttit på hela tiden under de tre dygn han haft dom 😄
Men jag misstänker att de precis som du säger bli sköra ju mer minusgrader det blir.
Jag har haft dem dygnet runt på lösdrift. Tagit på dem och sen har de setat på tills de ramlar dän av sig självt typ.
Det är ju inte så att jag tagit på nya flera gånger i månaden 🤣 de håller rätt ok.

Jag har haft dem dygnet runt på lösdrift. Tagit på dem och sen har de setat på tills de ramlar dän av sig självt typ.
Det är ju inte så att jag tagit på nya flera gånger i månaden 🤣 de håller rätt ok.
Låter lovande! 😄
Dock är valacken expert på att ta av sig och riva sönder saker. De neoprenboots han har haft tills jag köpte Protectors tog han av sig två gånger per dag 🙈
Men dessa har suttit på nu i fyra dygn ✌🏻

Jag har haft de där billiga gummi bootsen (protector) när Axel hade skor pga böld med minimalt med söm. Fungerade bra, slapp tappskor dock går de sönder på löpande band vid haganvändning. 🙈 Inte provat Armas, vet ej om de håller bättre?

Har dock funderat på trav boots (sådana man drar på, ej de med vikt) tänkt att de kanske håller bättre för hagtrask? Någon som provat?

Inte för att jag har behov just nu men man vet aldrig. Zarre är oxå en klumpeduns i hagen, har mer än en gång hotat honom med hagskydd. :cautious:
Jag har hela gummiboots från Sprenger. Min häst klär av sig alla boots som har knäppe, så ska hon ha i hagen måste det vara hela boots. Tycker Sprengers är väldigt bra. Gummit är mjukt, inte sådär plastigt som många billigare gummiboots. De är strechiga så att man kan få på och av lätt när man bara fått in tekniken.

Låter lovande! 😄
Dock är valacken expert på att ta av sig och riva sönder saker. De neoprenboots han har haft tills jag köpte Protectors tog han av sig två gånger per dag 🙈
Men dessa har suttit på nu i fyra dygn ✌🏻
Min klär också av sig hela tiden. Hon får ha hela gummiboots i hagen om det behövs. Ingen ide att sätta på något med knäppe, då sliter hon av dem på nolltid.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 359
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan I början av månaden ställde jag ut min Islandshäst på lösdrift. Allt verkade vara frid och fröjd. Hon var lite tröttare i ridningen, men...
Svar
15
· Visningar
1 797
Senast: Korven
·
Hästvård Valacken, som nyss fyllde 20 år, har alltid varit en suris, han vill inte gosa och gör du något som inte passar så har han lagt öronen...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka