Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Nu har jag äntligen köpt in en westernsadel igen så att man kan börja träna på allvar igen! Var ute en sväng idag och kände på hästen...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Gumman
·
J
Dressyr Jag undrar om man kan, som tidigare, söka dispans för att få tävla dressyr UTAN sporrar? Isåfall vart söker man den?
2 3
Svar
50
· Visningar
3 991
Senast: tant agda
·
Hoppning Vi hade ju "årets mål m hoppningen/ridningen tråd" i början av året. nu är ju säsongen alldeles snart slut, så jag tycker det är dags...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 319
Senast: Fladde
·
R
Dressyr Tänk er en dressyrbana. Man rider i höger varv, och fattar galopp vid K. Vid E vänder man upp mot B, men vid X lägger man en...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: celeber
·
Islandshäst lite tankar om dagens ridpass Vad anser ni om att börja rida sin häst på islandskandar även om hästen inte har accepterat tränsbettet...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 791
Senast: _moa_
·
Körning Vad ska jag göra? Min donna är rakad på hals och under mage och nu har hon fått skav av både draglinor och brösta. Knappt nån...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: SarahOlofsson
·
Trav Nu får ni gräva information åt mig.. :D Vad betyder (XU) efter ett hästnamn?? Dom amerikanska hästarna har US och tatuerad läpp...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: anhe
·
Körning Hej Jag har skummat igenom forumet och andra sidor men hittar inga rek om mått på en körbana. Vad kan man tänka sig vara lagom för...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: Ann
·
I
Körning När behövs det?? Vi körbara ute i naturen med våran shettis, han går alltså i ganska många nerförsbackar... Men var kan man hitta ett...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: _L_
·
H
Fälttävlan hej! :p har en häst som i början av nästa år blir d-ponny?? vet ej hur hög han är lixom men jag chansar väll på 147-150..!? hoppas han...
Svar
3
· Visningar
926
·
Övr. Grenar Finns det någon förening i skåne där man kan få testa ev. börja rida Tornespel? Jag har en travar valack som är lite tittig men gillar...
2
Svar
25
· Visningar
2 265
·
P
Fälttävlan vad har ni för benskydd? de flesta svara säkert runt om och boots, men det dära runt om vad är det för skydd?
2 3
Svar
44
· Visningar
3 794
Senast: moroten
·
P
Hoppning Har lite tråkit och skulle vilja fråga er om min ponnys hoppteknik.. Men kankse är lite svårt att se på bilder. HUR SÄTTER MAN IN VIDEO...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Snuffsan
·
N
Western Nu har WRAS "gröna kort" gått i graven! Istället kommer en "boskapslicens" som kommer att krävas på alla tävlingar arrangerade av...
Svar
10
· Visningar
1 617
Senast: jogr
·
Islandshäst Har en unghäst som blir fem år nu 1 januari. Under hösten har jag haft honom hos ett proffs för inridning och han ska tillbaka dit igen...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: kopur
·
S
Western hur fasiken ska man lära sig att släppa tyglarna ordentligt.. I skritt o trav inga problems..och hästen går fin där på långa tyglar. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: seejii
·
Islandshäst någon som vet nån bra sida om vm 2005 ?
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Freyr
·
Islandshäst okej om ni skulle berätta hur ni skulle/har gått till väga när ni från att hästen är föl tills dess att den är utbildad(kanske inte den...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: chrysler
·
C
Hoppning undrar om man får tävla med side pull? på lokal nivå och undrar även om det är någon som hoppar på side pull och hur det isf går? /T
Svar
2
· Visningar
861
·
Hoppning Jag har ganska nyligen köpt mig en hoppehäst och kommit igång med hoppträningen. Eftersom jag inte haft henne så länge ännu känner vi...
Svar
9
· Visningar
995
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur