Årets mål med hoppningen

Sv: Årets mål med hoppningen

Jag nådde inte alla mina mål i år.

*Vad var era mål? 1,30 hoppning, Start i FT, debut med 4-åringen

*Uppnådde ni dem?/*Vad siktar du på nästa år?
Det blev en start i fälttävlan med ena hästen, det blev ingen 1,30 hoppning då jag kännde att det gick i vågor på tävlingsbanan. Hon har ju gått 1,30 men sedan så gick allt åt skogen, så sedan för förra året har vi byggt upp allt igen, i bland gick det super i 1,20 i bland kändes det inte alls bra. Sedan så blev jag lite tävlingstrött och var itne så mkt ute och tävlade på slutet av 2004.
Hoppas på ett stabilare 2005 och får jag bara en stabil sessong så lär inte 1,40 bli några problem. Samt någon mer fälttävlans start.
4-åringen kom inte ut på någon riktig tävling (bara träningstävling), för att vi har tagit väldigt lungt med henne, då hon är ganska så rejäl och har växt en hel del. Hon går i träning nu, för att vara redo att komma ut på tävling i början av 2005.

målet var att hoppa några LA och sen sälja. Hästen var halt hela våren (rejäl blödning i hasen vilket gav en permanent rörelsestörning ) Satte igång under sommaren, tävlade nån tävling med bra resultat. Sen fick jag lunginflammation och låg i 1 månad, fick ridförbud i 2. Hipp som happ var det oktober, han iaf rida sista tävlingen och uppnå "målet" med placering. Och nu är han såld.

Målen för nästa år med den stora får jag se hur det blir. Jag komemr satsa på fotbollen i första hand och vet inte hur mycket tid som blir över.

Vårt mål var att först och främst komma ut på tävlingsbanan, om det gick brata oss till 5-årschampionatet för ponny vilket vi också gjorde.

Målen för 2005 är lite högre.

Två nollor i LA.
Div I till våren.
DM
Final 6-årschampionat
Kvala till MSV
Starta MSV

+ LB dressyr med godkänt resultat

Har inte haft min pålla så länge. Det är ett sto f-00 men hon är inte riden så mycket. Målet är att starta 0.90 till sommaren och även någon LC-LB dressyr. Detta är dock helt beroende på hur hästen utvecklas. Vi skyndar långsamt....

På det stora hela och med tanke på omständigheterna är jag mycket nöjd med 2004!

det började inte så bra dock... i februari månad ådrog sig min egen 12 åring en svår skada, krosskador i ledroset i vänster fram och bakknä ( troligen efter att ha gått omkull i hagen) veterinären gav honom väldigt små chanser att över huvudtaget bli ridbar igen. Men efter behandlingar och långt sommarbete var han helt ohalt i september månad när han kom hem. han reds igång försiktigt och känndes helt suverän! Eftersom han är en riktig tävlingsindivid började han vara sur och må dåligt eftersom inte han fick följa med när övriga hästar åkte på träningar/tävlingar. Så i november månad fick han starta en lokal 0.90 hoppning, mest för att känna at han var med igen. detta gjorde han strålade, vann klassen och var "malligare" än jag någonsin sett honom :D 3 veckor efter detta gick han ännu en lokal tävling och var där placerad i båda klasserna ( 0.90 + 1.00) Så hans år kan jag inte annat än vara nöjd med trots allt :love:

Den lånade 6-åringen hade jag tänkt skulle bli stabil i 130 hoppning ( gjorde två starter som 5-åring) och starta deb. fälttävlan.
Nu fick vi ett litet "bakslag" i hoppningen, han blev spänd och tittig inne på banan så han fick hålla sig i max 120 klasser och gjorde detta mkt bra fram till sommaren ungefär. Efter det fick han problem med bla sin mun och lite annat, tävlade bara lokalt under hösten ( med placeringar i alla Div II omgångar med laget). han startade 3 st deb. FT, vi var placerade i 2 av dessa, en underbar häst att sitta på i terrängen, där fanns inga av tveksamhetrna kvar som man kunde känna på hoppbanan!
Tyvärr har jag inte kvar denna hästen idag...

Planerna för nästa säsong är att den gamle ska igång långsamt och försiktigt, framåt sommaren kanske han är tillbaka i MSV, men det får tiden utvisa, han ska först och främst ha roligt och hålla!
4-åringen ska ut i FT och lokal hoppning nu i vår ( satsas på 4-års champ i först FT därefter hopp. till hösten) Han har redan gått träningstävling på 60 cm felfritt ( 3år)

_Peplis_ skrev:
Vi hade ju "årets mål m hoppningen/ridningen tråd" i början av året. nu är ju säsongen alldeles snart slut, så jag tycker det är dags för utvärdering!

Vad var era mål?
Uppnådde ni dem?
Vad siktar du på nästa år?

(lägg gärna med en bild på det målmedvetna ekipaget :) )

Falsterbo för 5åringar :banana:

lukasasbo2.JPG

Mitt mål med 2004 vara att starta MSV b me min C-ponny och LA dressyr... Men min ponny blev utdömd redan i våras och fick vandra vidare till trappalanda :cry: *saknar*

Nästa är blir det att satsa mot 120 hoppning me min nya häst, vilket borde gå bra eftersom hon är väldigt rutinerad. Sen me unghästen i stallet är målet att gå felfri i 1m.

Att rida avd B LA med ponnyn
Starta min föörsta avd A med honom en LC bara.
Sälja ponnyn :cry:
Köpa en ny häst en stor häst att tävla med.

Allt har jag lyckas med:D
Fast har ej kunat tävla med den nya haft lite glydd men nästa år så:D

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka