Årets mål med hoppningen

Sv: Årets mål med hoppningen

Jorå. Vi har väl inte klarat av det högsta målet, att starta LA. Tanken var att vi skulle göra det i början av maj. Ponnyn hade gått super på träning och allt. Två dagar innan tävlingen fick han och slog sönder en nerv vid höftknölen. Boxvila i tre veckor, väldigt lugn igångsättning, så var hela sommar säsongen förstörd + alla uppbyggda muskler var borta (han hade ju inte haft dom så länge, och stora hade dom inte blivit än). Kom igång ordentligt med tävling först i oktober. Red då LC-LB med ganska bra resultat, dock alldeles för glad ponny för att alla bommar skulle vara kvar där de skulle. ;)
Tanken var att vi skulle starta LA nu i början på december, men vi rider bara LB eftersom vi inte har fått riktig ordning på hoppningen än och han är fortfarande inte tillräckligt stark för att gå en LA. Så vi sparar LA tillls i vår, och avslutar säsongen med en förhoppningsvis trevlig runda i bara LB. :idea:

Terränghoppning

Hemkommen från tävling

På tävling, dock för två år sen.

Senast ändrad:

¤ Vårat mål var att debutera 1 m innan november och starta en LC dressyr...

¤ Vi startade 1 m redan i juni (då felfritt!) och överlevde en LB också (fast vi kom sist, men vad kunde man vänta sig? :banana: ).
Nu hoppas vi hinna starta 1.10 innan året är slut!

¤ Antingen har jag kvar honom! Och då är målet att starta deb. fälttävlan (med godkänd dressyr, max 4 fel i hoppningen och utan vägringar i terrängen!) , LB dressyr (godkänt :crazy: ) och några felfria 1.10...
Eller så köper jag en annan häst och då beror det på den :D

Började hoppa min 5-åring i mars, och hoppades på debut i 120 innan året var slut. Så blev det icke... :smirk:
Tog ett bra tag innan han fattade att på tävlingar hoppas en hel bana, inte bara ett eller två hinder. Sedan det lossnade har han inte haft ett enda hinderfel tom 110, och vi kommer som sista tävling att starta 1.15.
Mina mål blev alltså inte uppfyllda, men de var högt satta för en häst som typ kunde stanna och svänga åt ett håll när han kom till mig i februari, så jag är ändå nöjd med honom.
Nästa år hoppas jag på att få ut honom i 1.20 och så småningom 1.30, och kvalar vi till breeders så är jag helt nöjd!

Med min 9-åring :love: (e.Swift) som har stått skadad från och till (totalt nästan halva året) var målet 120.
Vi klarade målet + lite till, hann debutera 130 utomhus och placeringar i ca 65% av 120
Så nästa år hissar vi upp målet till 140 :)

Med min 7-åring (e. eighty eight keys xx) (dock som en 6åring pga operation) som jag fick först i slutet av aug. var målet 120 också och där klarade vi målet med två nollor i protokollet på två starter, men då jag e junior e jag tvungen att ha fyra med max 4 fel för att kvala till 130 och jag är kräsen med tävlingar valde jag att skynda långsamt och nästa år kvala till 130 och förhoppningsvis tävla någon 135

Årets mål var rundor i 90 med max 8 fel.... och starta en Dressyr utan att hoppa över staketen :o
uppnådde båda, startade 1 meter felfritt, och startade även en Lb dressyr
dock utan allt för smickrande procent :p :rofl:

Nästa år tänker jag debutera 110 (LB) om allt går som det ska och vi
slipper skador..
Dessutom vore det trevligt att ta ft-kortet, samt uppnå över 60% i LB...
Men det är hoppningen som är main target, att pållen inte fattar nånting av dressyrstaket är mindre upprörande.
Hålls tävlingen däremot i ridhus utan staket är det lugna puckar...

hopp

studs!

gos i hagen

Inga direkta mål utan har bara underhållshoppat i år.
Målen för nästa år är att debutera 1.40 med 2 hästar.

Eftersom jag rider hoppning och fälttävlan på olika hästar väljer jag att svara på hoppningen här!!

Mitt mål för året var att starta 140, vilket vi även hann med!! Debuten resulterade i ett nedslag vilket jag var jättenöjd med...
Under året har vi kommit hem med rosetter av olika valörer i princip varje tävling, 120-135 cm.

Min önskan vore att pållen skulle lugna ner sig lite så att det gick rida dressyr på honom för att sedan satsa på fälttävlan som jag tycker är roligare........han går stadigt LA-MSV hemma och inomhus i manege......Han har varit felfri i *-fälttävlan.....

Målet för nästa år får väl bli att bli stadig i klasserna kring 140 och kanske kunna rida för placeringar även här. Eller att sälja hästen till någon duktig lugn ryttare, junior eller young rider som vill ha en försiktig men lite het hopphäst!!!

Beträffande fälttävlan så skriver jag några rader där angående min 5-åring. :banana:

Hade inga mål det här året eftersom pållan såldes i juni så vi hann intte med så mycket. Det är ju svårt för mig att ha mål för nästa år eftersom jag inte ens fått hem pållen än, men han nar gått 1,10, sparsamt tävlad, så jag kan väl vara optimistisk och säga att jag ska starta 1,30... hehe...

Jag tror inte att jag har svarat i den här tråden iaf... ;-)

Jag nådde inte mina mål med mina hästar den här säsongen för jag gick omkull med en häst och skadades ganska ordentligt. Därför har jag bara ridit 110-120-klasser det här året.
Nästa är ska jag tävla båda mina hästar i 130 och ev i 140. Vi får se hur det går.

uppdatering de blir 110 på sönda. når nästa års mål reda nu!

Mitt mål var att unghästen skulle gå kvalitet vilket infriades. Vi hann även träna lite ft och starta en 0,90.

Med min äldre häst var planena att vi skulle placera oss i 1,20 och rida några lätt ft. Pga skada hann jag bara med en 1,20 med honom och det blev ingen ft... Nu är han utlånad på 'foder' och har mer eller mindre pensionerats.
(Får väl se om jag dammar av honom och startar ngn lokal för skojs skull :)

Mina mål va att få ett friskt föl och att sätta i gånng märren,
och jag fick ett jätte fint higst föl och har satt i gång henne.

Nästa års mål är att böraj tävla mer (nu har ja ju både körkort och en frisk häst vilket jag alldrig har haft på samma gång innan) och för hoppningsvis klara en 1.10 bana på ett bra sätt och knase nosa på 1.20 men vi får se.

Lycka till med era mål.

Mitt mål var att starta en LD på min hopprädda kuse.

Jag skippade målet. och sålde hästen.

Nu är det på G med en ny kuse så får återkomma med nya mål :bump:

mina mål var att med min lillahäst (sexårigt sto e. cortez) rida lite 120 hoppningar och vara med i allsv div 2 och att kvlal till avd a upp till 110

hur gick detta jo??
superbra! allsvenskan vann vi två omgångar och sen även finalen, "nisse" gjorde 3 felfria grundomgångar (nollade alla gånger utom en då ja hade fyra fel) och det blev två omhoppningar i allsvenska, dit tog sig vårt lag å nisse var felfri å båda, i den ena avr hon enda felfria hästen!
redan i början av april hade vi kvalat till avd a i 100 och 110 cm. :)
120 rundorna då?? jo de gick ju super de me!! sex felfria unghästrundor och på hösten red vi några 120 i avd a de blev två placeringar, den sista en andra placering av ca:40 starter!

nästa år har vi som mål att rida lite 130 klasser och ev nån 140 får se, vill inte jäkta. vi ska även va me i klubbens div 1 lag om de nu blir något. men nu ser det ut som de :)

Årets mål var ganska odefinierade för ett år sen eftersom jag ganska nyss skaffat häst, men "komma ut och tävla" fanns med. Och vi har mycket riktigt startat i en del klubb- och träningstävlingar (70 och 80 cm), och kom iväg på en lokal tävling (90 cm) i slutet av hösten. På den sistnämnda verkade min pålle dock tycka det var lite för mycket saker att titta på, så vi vägrade ut oss - men nu vet vi iallafall hur det är, och kan komma igen nästa gång.

Ett rimligt mål för nästa år är att ta oss runt en lokal tävling 90 cm felfritt. (Placeringar satsar vi inte på; han är inte snabb och smidig nog. Men det spelar inte så stor roll.) Kanske blir det mer; vi får se.

mitt mål med c-ponnyn var att rida sm i fälttävlan, vi lyckades med å kvala förra hösten men behövde ''förnya'' ett kvar (14 månader skulle gå ut till sm) men jag blev för stor så jag red henne bara till i somras.
sen var målet att köpa en ny d-ponny och komma igång å tävla lite nu i höst. la
kvalade till msv på 3 starter i la och har genomfört msv med 4 fel så men honom är jag mkt nöjd :)

:bump:

Satt och läste tråden och kom fram till att jag inte hade några riktiga planer för nästa år. :confused:

Jag har funderat i flera veckor nu, och jag tror att jag gör rätt beslut om jag låter ponnytiden ta slut här.
Har i flera år tävlat ridskoleponny framgångsrikt lokalt och regionalt. Att ta steget upp till medelsvåra klasser känns som ett för stort steg för en ridskoleponny. Han ska ju trots allt orka med sitt jobb på ridskolan i veckorna också. Det vi gör nu kan vi, det är som en bok som jag har läst 100 gånger. Visst, jag älskar denna ponny över allt annat på jorden. Men frågan är vad vi får ut av det egentligen?
Helt enkelt är vi klara med varandra.

Till våren blir det då en storhäst som får ta hans plats som tävlingskompis. Ett nioårigt sto e. Uniform - Heidelberg, som gått 1,20 i Holland. Vi ska väl försöka oss upp till 1,10 i vår, och målet är nog 1,20 till hösten. Men än kan mycket hända. Hon har inte gått igenom veterinärbesiktningen än... :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka