Sv: benskydd

De nya skadron flexisoft skydden som är anpassade för terrängtävling. De är jätte bra och finns i både fram och bak.
Samt neoprenboots.....(runt om!)

Förr så hade vi Neoprenskydd (heltäckande) med de blir så tunga när man rider genom vattengravar.
:)

Eskadron Flexi Cross Country är inga jättbra terräng skydd...
"mocka förstärkning" skyddar inte spec. bra.

*knapplån*

Jag har gamla klassiska porterskydd fram dvs såna med pad och läderhölje med spännen sen har jag höga slutna läderskydd bak med 300 spännen som är jädrigt jobbiga att knäppa...

Har även ett par höga N.E.W bakskydd men det är ludd inuti och utan skena så det blir nog ingen fälttävlansstart med dom. Om det blir nån öht mer med tanke på hästmaterialet...hmhmm.

Jag har N.E.W. runt om i terrängen. Eskadron flexisoft cross country är utmärkta skydd, så länge du inte får för dig att använda dem i terrängen. Jag har sådana och använder dem dagligen, men skulle INTE använda dem i en terrängritt.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 114
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig. Alltid blivit bra...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
4 917
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
673
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama