• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Pyramus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 3 803
Sv: benskydd

De nya skadron flexisoft skydden som är anpassade för terrängtävling. De är jätte bra och finns i både fram och bak.
Samt neoprenboots.....(runt om!)

Förr så hade vi Neoprenskydd (heltäckande) med de blir så tunga när man rider genom vattengravar.
:)

Eskadron Flexi Cross Country är inga jättbra terräng skydd...
"mocka förstärkning" skyddar inte spec. bra.

*knapplån*

Jag har gamla klassiska porterskydd fram dvs såna med pad och läderhölje med spännen sen har jag höga slutna läderskydd bak med 300 spännen som är jädrigt jobbiga att knäppa...

Har även ett par höga N.E.W bakskydd men det är ludd inuti och utan skena så det blir nog ingen fälttävlansstart med dom. Om det blir nån öht mer med tanke på hästmaterialet...hmhmm.

Jag har N.E.W. runt om i terrängen. Eskadron flexisoft cross country är utmärkta skydd, så länge du inte får för dig att använda dem i terrängen. Jag har sådana och använder dem dagligen, men skulle INTE använda dem i en terrängritt.

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
517
Senast: Elo
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 421
Senast: Mirtai
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka