Sv: benskydd

NEW och STYLE är de absolut mest använda skydden, och skenorna skaver absolut inte. Ta inte bort dem! Det är ju senan som behöver skyddas mot slag. Jag använder båda plus Globus på en del smala ben. det finns nya skydd med luft-ventilation genom små hål. Finns ingen återförsäljare ännu, men det kommer

ja mena skenan på fram skydden som sitter bakåt!!!inte skenan på bakskydden som sitter framåt å skyddar om hästen slår i hindren å de va inte ja som hade tagit bort den för ja har inga NEW-skydd... :smirk:

Jag kanske klickade svar på fel inlägg... Jo, jag förstod att man diskutterade framskydden. Det är ju den senan man vill skydda från slag av bakhovarna. Skulle bara säga att det är inga problem med skav eller tryck från skenan där!

nä förstår inte heller varför nån tar bort skenan. det är ju den som skyddar! för annars blir ju det som är kvar lika effektivt som en vanlig linda el nåt! och den skaver inte om man har en någorlunda normal häst!

Det var nog mitt inlägg du skulle svarat på!
Jag har själv inga NEW skydd fram så jag har inte tagit bort någon skena i dom.
Däremot så är det många häromkring som gjort det, men jag antar att det är lite så att om "Hon-som-är-duktig-gör-det-måste-jag-också-göra-det" Om du förstår vad jag menar :smirk:
Själv tänkte jag köpa ett par sådana när plånboken tillåter :bow:

men om man tänker efter att de håller bra och det är en levande varelse som har de som skydd är det ändå ganska billigt tycker jag :)

Hm...

Ska börja träna ft med pållen jag har nu och funderade också lite på det där med skydd...

Jag har ett par SMBII till honom som sitter superbra... kan man ha dom fram när man tränar, eller e det lika bra att köpa såna där NEW skydd med en gång???

// Ida

jo priset har jag ingen synpunkt på. Mina nuvarande bakskydd (professional choice) kostade nästa 900

börja träna först å känn efter om det är ft ni tänker hålla på med, å sen kan du ju köpa skydden.......

quigley skrev:
på ponnyna hade ja jacson lättvikts skydd runt om + globus tunna boots med läder utsida... ;)

på hästarna ha ja haft... fram ett par kiffer skydd som sitter runtom och skyddar kotan för fick ordinerat från vet att pållen skulle ha de efter en skada i våras...bak samma som ponny... :D

den andra har haft ett par eskadron senskydd fram ska få deras eventing skydd fram... samma som ovan bak... :p

te er me N.E.W skydden....är inte ni oroliga för att fram skydden ska skava på senan?? ja ha tittat på dom men inte vågat tror de e för stor risk för senorna fram....elle?? :confused: :eek:

Har använt NEW skydden på 5 olika hästar och har aldrig fått skav av skenen i dem. Den skyddar mot slag och tycker att den är en självklarhet.

Mayflower skrev:
Shit, vad dyra NEW-skydden var!!! Hur fasen har ni råd att köpa såna???? Eller är det en så där grej som man "måste" ha just nu.....

Dyra?? Ligger runt en 600-700 paret inte speciellt dyrare än andra skydd

quigley skrev:
ja mena skenan på fram skydden som sitter bakåt!!!inte skenan på bakskydden som sitter framåt å skyddar om hästen slår i hindren å de va inte ja som hade tagit bort den för ja har inga NEW-skydd... :smirk:

Men det är SENAN man vill skydda fram inte skenan, en häst som går fälttävlan skall inte slå i hindrena med skenan fram. Inte en teknik att rek för en ft häst

inte en teknik att rekommendera för någon häst........ :D

Mayflower skrev:
Shit, vad dyra NEW-skydden var!!! Hur fasen har ni råd att köpa såna???? Eller är det en så där grej som man "måste" ha just nu.....

De är inte alls dyra. En bekant till mamma köpte benskydd för 4000 :smirk: det är dyrt.

Hade Style till min ponny. Väldigt nöjd med dem, de kommer gå i graven med mig ;) Tycker mer om dem än NEW (kompisar har NEW), verkar rejälare.

har sen skydd eller heltäckande wskydd fram, de är ett skydd som går runt hela benet och sen har jag långa strykkaper back, har dem alltid tejpade.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 114
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig. Alltid blivit bra...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
4 917
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
673
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama