Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western Har bestämt mig för att köpa en westernsadel till lillpållen, då jag snart totalt har övergivit den vanliga engelska ridningen, och en...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: alazzi
·
C
Körning Är det någon som har lite erfarenheter om "bakslag" vid inkörningen? Jag har en 2,5 årig PRE hingst som är körd sedan augusti alltså ca...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Calimero
·
Körning har ni julvila? Imorgon ska vi ut på julparad med tre körhästar, fast en rids :) Min vagn ska vara tärna, de andra jultomtar...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Asfolath
·
M
Distans Kort och gott: vad innebär det när en tävling rids som/med master? Mvh Mannie
Svar
3
· Visningar
825
Senast: mycket_irriterad
·
K
Fälttävlan vart kan man köpa dressyrprogrammet till deb? har kollat på ridsportsförbundetshemsida men såg bara att det fanns en bok med alla...
Svar
5
· Visningar
2 167
Senast: tant agda
·
Trav Hemma är det helt vilt, alltså där mina hästar står i Uppsala. Träningsmöjligheterna är urusla så vi får lasta hästskrället och åka...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Sonic76
·
Dressyr ja.. ni ser frågan. vilka ponnier i eliten (deltagit sm o så) byter ryttare.. ?
Svar
19
· Visningar
2 512
Senast: Lancet
·
R
Distans Bläddrade igenom TR häromdagen och blev väldigt förvånad när jag kom till kvalificeringsreglerna. Tydligen är det bara ryttaren som...
Svar
15
· Visningar
1 321
Senast: Stopek
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag undrar hur det är gällande diskning av bett...? Jag fick nämligen ett halvstång i julklapp och den var lite för kort...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: Juvelflickan
·
A
Dressyr Hur säger ni i sekretariatet när ni startanmäler?
Svar
3
· Visningar
937
M
Dressyr jag är inte så inne i dressyren och har några funderingar. 1. Varför måste alla rida på kandar och med sporrar? 2. hästarna piskar...
Svar
11
· Visningar
1 095
A
Islandshäst Min häst ar haft lite vintervila i ca 5 veckor för att få vila huvudet lite och nu när jag har satt igån honom igen så har han tappat...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: chrysler
·
P
Dressyr Hej! om man har ett ungsto som "spinger" in i galoppen hur ska man då träna henne? Hon "rusar" i trav och fattar sedan galopp. Hon är...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: tant agda
·
H
Dressyr hur gammal måste en häst va för att få starta i L:C1 :confused: och om jag skulle starta i L:c1 på en tävling i en vanlig riskola med...
Svar
4
· Visningar
1 364
Senast: Real_Life
·
H
Hoppning det rullade fram under ett travsammandrag för någon/några dagar sedan. stämmer detta? eftersom ingen annan verkar ha tagit upp det...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: Manatee
·
B
Hoppning har tänkt lite på det här senaste dygnet.. om ni hade en häst som var hetsig på hinder, inte hade riktig kontroll på sina ben osv...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Manatee
·
Trav Hur, när och varför används denna länk Är den godkänd i sverige?? Någon med erfarenhet?
2
Svar
24
· Visningar
2 506
Senast: Nominous
·
T
Trav Är lite nyfiken på om det finns några ponnytravmänniskor här på buke! Hur länge ni har hållt på, kör eller tränar, roliga/fina/mindre...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 770
Senast: Breakdance
·
Dressyr Jar tar en rövare och lägger min fråga här och antar Ingela H:s utmaning om ämnen utöver tyttare och betsling. Vad är ryggverksamhet...
Svar
15
· Visningar
1 961
Senast: Lejonelle
·
Z
Hoppning Jag har en medryttare på min ponny som ska börja småtävla honom lite nästa år, och jag kan absolut ingenting om hur det går till vid...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama