Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jo, så ville jag också ha det till att det skulle vara, raymond med gomtryckare. Men måste man ha dispens då för att få använda den? "Italiacheck" stod det ju som rubrik på produkten, så det skulle jag nog tro den heter
hej! den här checken ni disskuterar är en gomtryckare som även trycker på nosryggen. Anders Skoglund använder precis en sådan på några av sina tunga kallblod. den läderklädda "stången" skall alltså vara i munnen på hästan. den svarta platta skenan ligger på nosryggen och själva fästet för checken är de två ögglorna som ligger framme vid näsborrarna. när hästen kör ner huvudet vrider checken upp gomtryckaren som sticker upp i gomen och då är det meningen att det buliga kallblodet skal resa huvudet igen... sitter även en kedja under hakan. på bilden syns den inte riktigt men ni ser hur den skall sitta på ett ungefär...
Hundträning Vad har ni för koppel/lina när ni går och springer? Jag har just nu ett billigare koppel med expander men tycker den är lite slapp. Till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.