Aldrig sett??

Sv: Aldrig sett??

Det måste väl vara den naturläderfärgade delen som i så fall ska ligga under käken eller? Ser ut som ett "nordiskäk" annars, lite som ett stegkäk.

Vår häst "väste" förut när vi värmde,o tog i som en galning.

Nu har vi plockat bort käken,och kör med tredaelat mässingsbett.

När han väser släpper vi av lite tills han slutar.

Han har varit omöjlig att volta med förut,nu är han hur fin som helst!

Tyvär måste vi fortfarande ha tungband,men vi jobbar på att ta bort det med(han hatar det).

Nu väntar vi bara på vår tur att komma med i lopp,för trava kan han.... :D

Är det inte en så kallad "italiacheck"? Den läderklädda delen ligger i munnen. En raymond med gomtryckare.

Senast ändrad av en moderator:

Jo, så ville jag också ha det till att det skulle vara, raymond med gomtryckare. Men måste man ha dispens då för att få använda den? "Italiacheck" stod det ju som rubrik på produkten, så det skulle jag nog tro den heter :angel:

Pirilen%20heat.jpg
hej! den här checken ni disskuterar är en gomtryckare som även trycker på nosryggen. Anders Skoglund använder precis en sådan på några av sina tunga kallblod. den läderklädda "stången" skall alltså vara i munnen på hästan. den svarta platta skenan ligger på nosryggen och själva fästet för checken är de två ögglorna som ligger framme vid näsborrarna. när hästen kör ner huvudet vrider checken upp gomtryckaren som sticker upp i gomen och då är det meningen att det buliga kallblodet skal resa huvudet igen... sitter även en kedja under hakan. på bilden syns den inte riktigt men ni ser hur den skall sitta på ett ungefär...

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Maria Gretzer är en hoppryttare som tävlat för Sverige i flera stora mästerskap och, trots sin erfarenhet, skulle hon aldrig gå in till...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 745
Senast: monster1
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 075
Senast: Enya
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur