Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Fälttävlan Vad finns det för klasser i fälttävlan och vad heter dem? Är det tex. LB, LC, LA , MSV eller ja, heter dem likadant som i dressyr och...
Svar
7
· Visningar
1 238
Distans Ni som rider minst 80 eller 120 km, hur tränar ni under vintern? Hur ofta och långt rider ni? Hur tränar ni upp att hästen skall orka gå...
2
Svar
30
· Visningar
3 446
Senast: Kassiopeja
·
C
Distans Har lite nyfikna frågor för att se vad som motiverar just dig... 1. När började ni rida? 2. När började ni rida Distans? 3. Vad var...
2
Svar
21
· Visningar
2 202
Senast: Kassiopeja
·
Körning Om man ska köpa en maratonsele, men tycker det blir för dyrt att slanta upp > 20' för en komplett Tärnsjösele, vilket märke skulle ni...
Svar
10
· Visningar
2 131
Senast: Sofiplopp
·
Trav Jag ska få köpa en sulky billigt, äldre en Nassau. Men det finns inga däck på den så jag undrar om det är lätt att få tag på och vad de...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: jari
·
I
Trav Ja, min gammla Optipuls har nog för alltid gått i graven, displayen är helt väck. Har letat febrilt efter en ny "dosa" men har inte...
Svar
13
· Visningar
1 343
·
S
Islandshäst I både Ridsport och Islandshästen står det om avelsmötet och jag tycker det var en rättvis beskrivning av mötet och jag tycker det är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 579
Senast: sambaengi
·
B
Fälttävlan Är det någon som vet var man kan köpa Jan Jönssons videor för utbildning/träning i fälttävlan? :confused:
Svar
1
· Visningar
750
Senast: zykk
·
Western ..att fastna med tröjan/jackan på knoppen på sadeln, och det driver mig halverst till vansinne, någon som har något tips på hur man kan...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Jock
·
Övr. Grenar Obs, ingen annons. Ni som har hästar som promenadrids i skogen och lite på bana då och då. Skulle ni kunna tänka er att ha en skötare...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 058
Senast: Prosit
·
N
Western Nu har jag äntligen köpt en westernsadel. Det blidde en Double C Trial Rider :) MVH/ Stefan
Svar
3
· Visningar
740
Senast: seejii
·
L
Hoppning undrar till vilken ålder en ponny räknas som ungponny och om man kan tävla ponnyn i tex. 7års championat? om man är över 18 alltså...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Qyenn97
·
M
Fälttävlan Kan nån berätta lite mer om fälttävlan? Jag vet att man rider ett dressyrprogram, hoppar bana och rider terräng. Men berätta gärna...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Korpen_
·
Trav Jag fick av en händelse nyligen se ett travbett i koppar med lite speciell utformning (minst sagt). Visste faktiskt inte ens att det...
Svar
10
· Visningar
1 121
·
I
Trav Hm jag har letat och letat efter bilder på lite olika nordistravare men det tycks vara helt omöjligt att hitta. Är det nån som kan...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: Izamoon
·
Western Var i Upplands Väsby och köpte en filt pad till min häst igår. De har så mycket fina saker där så jag tror jag blir tokig. VIll ha, Vill...
Svar
3
· Visningar
951
W
Western **AMERICANA** Någon som vet när det startar, och hur man kan få info om denna tävlingen?? :confused: MVH Frida
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: wielki walentino
·
Övr. Grenar Vad har ni som rider tornerspel för sadlar? Engelska, western? Någon annan sort? Jättemodiga och häftiga är ni i alla fall! :bow:
Svar
16
· Visningar
2 081
Senast: LäderBjörn
·
U
Islandshäst Hej! En av mina hästar (kom från island i sommras) har redan börjat fälla sin vinterpäls, och mycket är det, den har inte så mycke...
Svar
7
· Visningar
1 345
·
Islandshäst Jag har ett dilemma som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med. Pluggar till veterinär i min hemstad Uppsala och har läst två år. Det...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar