Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Övr. Grenar Är det grönt kort tvång även på handikapptävlingar? :confused: Det hade ju varit bra och veta, om man nu skulle få för sig att tävla...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: Eos
·
S
Islandshäst Nu har jag en uppmaning till er alla och särskilt ni som tycker att vi måste se till att avelspolitiken inte enbart inriktar sig på...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 520
Senast: sambaengi
·
Dressyr verkar vara dags för en ny trpd om vilka bett man får ha på dressyrtävling (och som alltid rätta mig gärna om jag har fel) tredelat...
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: sweep
·
Dressyr Ja vad tyckte ni om Globen dressyren igentligen? Jag var där på söndagen och såg kuren, och tyckte att det var det bästa startfältet...
2
Svar
26
· Visningar
2 258
Senast: soffie
·
Trav Från och med den 1 januari 2005 ändras reglerna för upploppsgalopper. Den tidigare regeln om 20 meter ersätts med en ny-ett galoppsteg...
Svar
13
· Visningar
1 264
Senast: solros
·
Distans Funderar på en Australian Stocksaddle,men intressant me bomlösa sadlar,vad vet ni om Barefootsadeln-är den bra?Det verkar vara den...
2
Svar
21
· Visningar
3 133
Senast: Snobben
·
Islandshäst Jag har ganska nyligen blivit medryttare på en unghäst, hon är 4 år och inte mycket riden. Ägaren har i princip ingen erfarenhet av...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: _HESTUR_
·
Western mot bettet? Praktiskt eller dumt? Skramlar det mycket när man rider :crazy: Funderar på att köpa ett par såna eftersom det är smidigt...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Piraja
·
S
Hoppning Min häst verkar inte fatta att han ska kliva över bommarna i stället för att gå rakt igenom allt. Hur ska jag få honom att lyfta på...
Svar
11
· Visningar
855
Senast: kopparberg
·
Trav När min hovis var här för några veckor sen så kom vi att diskutera slagremmar....han sa en sak som jag funderat på ett tag...i flera år...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 122
Senast: Zandrah
·
S
Distans eller vad man nu kallar det. En sådan som är tjockare 1 tum 1/4 vid ryggraden och 1/2 tum längst ner där ens lår ligger an. Är det någon...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: Stopek
·
Dressyr underlig rubrik, men frågan står där.. Pratade med en kvinna i stallet för någon vecka sen och vi kom in på frågan hurvida försäkringen...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Rufsan.
·
Islandshäst :bump: hej! vad tycker ni är dom nödvändiga täckena till en islandshäst som går ute året runt? vad behövs igentligen?nån som har nåt...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Anna_B
·
Dressyr Ska komma ett nytt LA program. Någon som har sett det? Mvh//LG
Svar
7
· Visningar
1 196
Senast: tant agda
·
S
Islandshäst Har precis skaffat en islandshäst. Har ridit isis i ca fyra år, men har fortfarande inte fått riktigt kläm på hur man rider tölt. Hästen...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: _moa_
·
Dressyr Oh boy... Efter att bara ha ridit ett år på ridskola och sedan "skogsmullat" i fyra år visade det sig att bara hålla sig inne på...
Svar
8
· Visningar
2 434
Senast: Grace*
·
S
Övr. Grenar Kan man ha en islandshäst till tornerspel :d ? Vad ska man träna på i början? tack på förhand!
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: Scorpan
·
Western Vi har två paddar nu eftersom hästen är helt omusklad i ryggen. Tror ni att jag kan rida i denna sadel eller måste vi skaffa en ny...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: Intejag
·
M
Trav Finns det någon typ av dokumentering på travare som inte kommer till start på grund av skador? Ja det är min fråga efter en diskussion...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Mitra
·
Islandshäst Hej! Var och när kan man gå ridledarutbildningen? Hur blir man C-instruktör? MVH Sanna
Svar
3
· Visningar
2 260
Senast: chrysler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst