Erfarenhet av bomlösa sadeln Barefoot?

Sv: Erfarenhet av bomlösa sadeln Barefoot?

Jag har en barefoot sadel och är väldigt nöjd med den! Efter ett tips sydde jag på ett par remmar fram och bak på padden som man sedan spänner runt framvalvet samt i öglan bak på sadeln. Sedan jag gjorde det har jag inte haft något problem alls med att padden glider, den sitter som en smäck. Lite pyssel i och för sig, och jag undrar varför den inte konstruerats med sådana remmar från början, har sett att padden till torsionsadlarna har sådana... Jag tycker inte att sadeln glider runt mer än andra sadlar gör vid uppsittning, fast jag har en rätt så rund häst... Och att stigläderfästerna är placerade långt bak vande jag mig vid fort. Till en början var det lite trixigt att rida lätt, men nu är det inga problem.

Sv: Erfarenhet av bomlösa sadeln Barefoot?

Ett litet tips då! :idea:
Fast jag funderar på & köpa padd hos Torsion om jag ska ha en Barefoot,hoppas den passar mig & min pålle! :d

Hur lång gjord behöver man?Får hästen lätt skav?

Nån som tävlat me sin Barefoot?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: niardasp
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 122
Senast: lillamy73
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 668
Senast: klystron
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 058
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar