"Nytt" sätt att anv slagrem

Sv: "Nytt" sätt att anv slagrem

Humlan var ironisk mot Breakdance. Läs hennes inlägg så förstår du.

*Gotlandsrusset* skrev:
så skulle jag ALDRIG göra. snacka om att ha en häst som tappat förtroende för en. Och att de gjorde mer skada än nytta är jag helt säker på. Jag menar allting sitter ihop. Svansen sitter i hop med ryggen och jag tror inte de e särskillt bra att dra i svansen så hårt man orkar!!!!Det finns vagnar med en böj som hindrar hästen från att slå, den har samma inverkan som en slagrem bakom baken fast den sitter inte åt.
Jaha? Säger du det?? :eek:
Då kanske jag ska sluta hänga i svansen på mina hästar då?? ;) :p

Nej gör inte det :D jag ser fram emot att se dig hängandes där bak någon gång :rofl:

Vilken syyyyyyn

Humelibumlan skrev:
Jaha? Säger du det?? :eek:
Då kanske jag ska sluta hänga i svansen på mina hästar då?? ;) :p

Kan du inte komma ner hit och visa hur man ska göra? Åbyfolket behöver lära nytt. :D

solros skrev:
Kan du inte komma ner hit och visa hur man ska göra? Åbyfolket behöver lära nytt. :D
Nej nej, du får gärna komma hit och hänga lite i Humlans svans.. så du får in rätta snittzen liksom.. ;)

Hmm, jag slipper nog gärna hänga i hennes svans... (ta det inte som en förolämpning) :cool: :rofl:

solros skrev:
Hmm, jag slipper nog gärna hänga i hennes svans... (ta det inte som en förolämpning) :cool: :rofl:
Jag brukar faktiskt oxå försöka undvika den regionen.. :smirk:
Du kanske kan komma o testa min nya ide? Hurvida en häst i sken stannar om det hänger en Solros i högra örat??? :angel: ;)

Du kanske kan fläta in en solros i luggen... :idea: Då blir de lugna och harmoniska som hippies i Byron Bay... :angel: :rofl:

solros skrev:
Du kanske kan fläta in en solros i luggen... :idea: Då blir de lugna och harmoniska som hippies i Byron Bay... :angel: :rofl:
Då behövs en häst som HAR en pannlugg som GÅR att fläta, utan att hästen ser väldigt LÖJLIG ut... En sådan modell har tyvärr inte jag :smirk:

Vad då ser löjlig ut? Fläta du in en solros i luggen imorgon... Det måste vara en stor blomma och blomman ska vara mitt fram så det lyser framåt... den slår nog ut av strålkastarna... :idea: Det ger TUR! :banana:

solros skrev:
Vad då ser löjlig ut? Fläta du in en solros i luggen imorgon... Det måste vara en stor blomma och blomman ska vara mitt fram så det lyser framåt... den slår nog ut av strålkastarna... :idea: Det ger TUR! :banana:
*asg* Försökte få kusken tillåtelse att sätta fast Humlans maskor (en liten röd djävuls mjukis på ca 30 cm) i huvan... tyckte jag skulle vara jätte sött... det tycket inte han?! :eek: :D
Han undrade även om jag var tvungen att ha på den där "cowbojsar grejjen" när hon skulle starta... Alltså min Polypad :love: som jag använder när jag kör långsamt hemma.. :rofl: :rofl:

Tycker att du ska värma själv och ta med maskoten !
Sött !!!!

lsz skrev:
Tycker att du ska värma själv och ta med maskoten !
Sött !!!!
Visst är det sött... en "liten" djävul som kikar fram mellan öronen.. :love:
Men värma tänker jag fasen inte göra.... Får inte med nån långvagn, vilket är ett av förutsättningarna för att jag ska sätta mig bakom henne... :crazy:

Humelibumlan skrev:
Visst är det sött... en "liten" djävul som kikar fram mellan öronen.. :love:
Men värma tänker jag fasen inte göra.... Får inte med nån långvagn, vilket är ett av förutsättningarna för att jag ska sätta mig bakom henne... :crazy:

.....men du skulle ju hålla i svansen.....den når du aldrig i långvagn :D

Hur som helst så önskar vi här hemma lycka till i morgon :banana:

God natt !

lsz skrev:
.....men du skulle ju hålla i svansen.....den når du aldrig i långvagn :D

Hur som helst så önskar vi här hemma lycka till i morgon :banana:

God natt !
Jo just ja... Jag i svansen, Solrosen i högra örat och Lasse på polypaden i mitten? :D

På vilket vis gör slagrem mer skada än nytta? Jag tror aldrig jag träffat på någon häst som fått några men av att gå med slagrem? Jag måste nog ta och läsa championboken jag med, den är utlånad, men jag ska hämta hem den.

:cool: Det enda jag kan komma på är att om man gör fel med slaggjorden, spänner den för hårt, sätter den för långt bak etc, så slår hästen just för att den sitter fel. Rätt anbringad slaggjord kan omöjligt göra mer skada än nytta. På kallblod har man det nästan alltid någon period, vissa går med det jämt - inte för att kallblod är mer slagvilliga utan för att jag tror att vi kallblodsmänniskor har det som rutin många ggr. Jag har det på alla unghästar - en enda gång som hästen slår kan betyda slutet för både hästen o mig.. :(
Varmblod kör man i regel in med käk, haver jag sett. Och den har ju samma funktion - om hästen inte får ner skallen kan den inte slå fullt ut , teoretiskt vill jag säga...för jag har sett ett varmblod slå bakut i 1.12tempo.. :crazy: vilket i praktiken ska vara omöjligt sägs det..
Praktik o teori går ibland helt fel vägar ;)
Jag har ett kallblod som går balanserat som ett varmblod o ett varmblod som går med kallblodsbalans. Jag har oxå en häst här som har "felvända hovar" - dvs det ser ut som om bakhovarna har hamnat fram o tvärtom. Men han springer bra ändå - sista starten för en vecka sedan kom han 2:a och på sina ynka 8 löp har han skrapat ihop 45.000, o det bevisar bara min teori - utan löpskalle skall inget kallblod vara, sen får den se ut hur den vill.. :banana:

alltså de var meningen att jag skulle svara på brakedance inlägg...blev nog lite fel där:) det var brakedance som jag "hoppade på" inte dig!

Jag gjorde så med en som inte brukde slå men kunde vara på riktigt dåligt humör. som tur var tog jag inte slaggjorden utan ett gammalt stigläder för hon fastnade med en bakbenet och som tur var gick dte av.
Mina får allt gå med slaggjord, vågar inte lite på dem riktigt. De bockar av glädje , men har ännu inte slagit bakut, men det kan ju komma så nej den får vara...

ska din häst strata på örebro på torsdag lr?=) vilken lasse menar du? x?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka