Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst ja hur gör ni för att hästen ska få känna sig så fri och naturlig som möjligt alltså låter ni hästen gå ute dygnet runt o typ strör ut...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Korven
·
J
Islandshäst Jag har upptäckt att min häst töltar bättre på vintern!!! :confused: Kan det bero på att underlaget är ojämt, eller att kylan gör...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: Gullan86
·
Western Jag har i min ägo en sadel som min man och vår förra häst "stöffat runt" i skogen med och dom trivdes bra med det arrangemanget. Nu är...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Ginne
·
Dressyr När jag red på ridskola fick jag lära mig att alltid släppa tyglarna helt i skrittmomentet i ett dressyrprogram. Men när jag tittar på...
Svar
12
· Visningar
1 176
Senast: Rufsan.
·
B
Islandshäst :bump: Är det någon som har provat att ge sin isis ensilage från plansilo??? Eller du har kanske hör talas om någon som har provat...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Hjartagna
·
Dressyr Hur skulle ni berskriva hjälperna ni ger vid: *galoppfattning *halt *avsaktning *skänkelvikning *öppna *sluta *bakdelsvändning...
2
Svar
20
· Visningar
2 417
Senast: Lully
·
M
Islandshäst När kommer tävlingsproppen ut????
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Mampas
·
E
Dressyr (förutom att det ser trevligare ut altså) fram med alla argument !
2 3
Svar
42
· Visningar
5 883
Senast: Topolino
·
H
Hoppning Ja då var man där. Och framridningen går finemang, framhoppningen likaså. Allt har gått problemfritt och så gäller det! Dags att hoppa...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: megasus
·
I
Islandshäst Detta har diskuterats lite i tråden om samling av unghäst men jag vill ändå ha era kloka råd :idea: Jag har en unghäst 4½ år. Han...
Svar
5
· Visningar
911
L
Hoppning Även om ekipaget inte passar ihop? Jag menar, om ryttaren egentligen är för lång, men vill tävla för skojs skull? Får man det?
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Senast: megasus
·
Trav För ett ex antal månader sedan var jag inne på travsports sökmotor och kollade på stoet Darlene som är mamma till ett sto jag känner...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Nominous
·
Körning Vad skulle ni ha valt för vagn till en shetlandsponny? Jag ska bara köra i skogen och är inte just nu överhuvudtaget intresserad att...
Svar
13
· Visningar
1 237
Senast: _moa_
·
Körning Och hur används det på vilken sorts sele? Safety Tug Set och detta: Comway spänne
Svar
6
· Visningar
938
Körning Jag tänkte försöka köra min häst lite men vill ha ordentliga saker först. Han är redan stel i bogarna så då vill jag ju ha en sele med...
Svar
18
· Visningar
1 373
Dressyr Barockforumet är väldigt duktiga på att ge ridtips och förklara hur man kommer åt vissa problem. Är vi här på dressyrforumet så...
Svar
15
· Visningar
1 604
Senast: mycket_irriterad
·
Islandshäst Är det någon som har erfarenhet av äldre Hubertus islandssadlar? Vilka hästar passar de bäst på? Hur är kvaliteten? Gör Hubertus...
Svar
2
· Visningar
1 306
I
Körning Vad kan man göra?! Nu är det ju ganska halt och köra, rockarden glider jättemycket där det inte finns någon sand... Har testat ett tips...
2
Svar
34
· Visningar
3 502
Senast: Dragonfruit_
·
Övr. Grenar Jag är med och driver ett projekt som går ut på att barn och ungdomar ska få prova på alla olika hästsportsgrenar. Nu ska vi ha voltige...
Svar
4
· Visningar
7 168
Senast: gladabecka
·
Trav Jag skulle vilja veta vart V75 körs i januari.Någon som har koll?
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama