Ponnytrav?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare TooFatToFly
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ponnytrav?

tog licens -97. Har haft fina hästar men gör uppehåll just nu. Sålde Madcap i våras, tredje snabbaste treåringen förra året. Har kört hennes mamma och så en bror till Madcap. Har tröttnat lite och köpte en ridhäst istället. Men har en ettåring efter Ernst Romeo med en fruktasnvärd explosivitet och vilja hemma, så kan man vända det till att gå bra på travet sen så.. ja det kan bli spännande. :) :rofl: Men det är 2006 det. Tills dess håller jag mig på ridbanan. :banana:

Ponnytrav, javisst. Har tävlat ponnytrav sen -98, tog min licens -97. Har en egen ponny, H Calvero, har även tagit över Pekka Lähdekorpis gamla racer, Grafit. Orkar inte rabbla upp placeringar och antal starter, kanske låter snobbigt men det är liksom en del...
Derby och 5årsbaggen är väl lopp man bör nämna...min ponny gick i år under drömgränsen, 2 minuter och blev med den tiden Sveriges Snabbaste 5åriga hingst/valack. Grafit, som dom flesta vet är Sveriges 6e Snabbaste, så hästmaterial har man ju :rofl:
jaja, nog nu...

Du var då inte blyg. Hört talas om ödmjukhet? :smirk: Förresten det här med drömgränsen, det tillhör mer vanlighet än undantag nu förtiden att hästarna går under 2min. Snart gör ju shettisarna det också.
Lähdekorpi får ju som du säkert vet, snurr på det mesta och vi får väl se om du är lika kaxig när Grafit börjar starta för dig. Det är lite skillnad på 2min-klassen och eliten. Tro mig jag vet.

Breakdance skrev:
Grafit, som dom flesta vet är Sveriges 6e Snabbaste

Du skulle kanske tillagt i år där? För han är det ju inte om man räknar med alla som slutat.

de e de för mig oxå men jag skryter inte med de för det. kanske inte var menat att skryta men sättet du skrev de på gjorde att du skröt. det är sådant jag tycker e så himla trist med ponnytravet. alltid är det nån som ska vara värst. JA pekka är känd för att få igång de flesta och han har bra hästar så de vore konstigt om inte grafit oxå va de

jag visste inte att grafit var 6:e snabbaste, gick han under gränsen med dig eller pekka? jag va inne och tittade på ponnyrondens hemsida och han var 7 snabbaste. De hade jag ingen aning om visste inte ens att de fanns en häst som hette grafit...

Hon har aldrig tävlat Grafit, han gick sitt rekord (46,0 har jag för mig va?) med Pekka som har tränat honom hela säsongen.

okey, men då kan hon ju inte sitta och säga att hon är så bra på att köra för de e ju inte hon osm har tränat och tävlat hästen...hmm...som hon skriver så fattar JAG de som om hon skryter om sin och Grafit och Calveros fina placeringar...men om hon inte ens kört grafit så har hon ju inga placeringar me han....hmm...jaja hon kanske inte ens har hand om grafit

Vad jag har förstått så har hon fått låna Grafit för tävling till nästa säsong. Tråkigt att hon inte kommit hit och svarat bara..

Hej !

Vi har 11 st gotlandsruss och en shettis. Det är bara två av våra russ som har startat än så länge de har gjort 3 resp 4 starter i år.
Tyvärr hade vi inte så mycket flyt men det är en annan historia... :-)

Säsongen 2005 kommer vi ut med tre st 2-åringar. två russ och en shettis.

jag har väl tagit min licens nu . men vet inte hur jag ska registrera den.. :crazy: jag och min kompis kan inte minnas att dom sagt hur man ska göra.. eller typ bara " ring " men hur ska vi veta nummret :crazy: :confused: hehe .. så.. har betalat 3000 för kurser fast ajg typ inte ens kommer kunna fixa licensen . :eek: :cry: annars skulle jag tävlat lite i vår säkert och så..

ja, det har jag :banana: tackar :D :bow:
vi ses på banorna till våren då ? :p

Hej igen ! :-)

Ja, jag uttryckte mig lite otydligt... De är alltså 2-åringar nu och nästa år är de 3-åringar.

Jag är för gammal för att köra lopp själv men två av mina döttrar kör (en har licens och en går kurs nu). Jag har tävlat vanlig körning istället (Dressyr, presicion och maraton).

*lånar knapp*

Min dotter har tagit sin Licens i år och har startat en hel del lopp i år som har gått överförväntan , bättre än man kunde hoppas om jag ska vara ärlig :smirk: men sån är man väl som mamma, Hon har haft 2 st ponnyer i år att köra Shettisar Slättens Lina och Slättens Lilla My och just nu håller vi på att köra in en 2 åring som vi tror kommer att bli bra men man vet ju aldrig... Det är fresten mor och dotter hon har tävlat i år och Lina har gått jätte bra med bra sänkningar bara vinst som fattas men det kommer nog och My har bara gjort 4 lopp då hon bara är 3 år och växte så illa hela sommaren *suck* men även hon går jätte bra med placeringar i alla loppen.
kan inte påstå att vi har känt av det som ni andra pratar om vi har fått hur mycket hjälp som helst av alla stora som små , vi tävlar för Halmstad så där finns ju mycket hjälp man kan få och många bra tips, passar här på att tacka alla som har hjälpt oss detta första år och stått ut med våra frågor ;) ha ett bra trav år nästa år

TooFatToFly skrev:
Är lite nyfiken på om det finns några ponnytravmänniskor här på buke! Hur länge ni har hållt på, kör eller tränar, roliga/fina/mindre bra hästar, framgångar och så vidare. Får höra! :bump:

kör/rider 5 ponnysar. alla segrar är de roligaste minnena och alla sistaplaceringar de tråkigaste. Framgångar? vet inte men jag har upp mot 100 rosetter...

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: Pegasus63
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II