Ponnytrav?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare TooFatToFly
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ponnytrav?

Om du nu vet vilken skillnad de är å undrar hur de ska gå när jag börjar så kan jag ju upplysa dejj om at jag startade han två gånger i år...en andra och en femte tycker jag räcker då man inte haft hästen mer än tio dagar (vid första starten) att han sen gick 1.39,0 1000meter vid andra starten är inte heller fel...tyvärr går han inte bra på längre distanser så in på upploppet la han i bromsen, annars hade det blivit ett bra rekord kan jag lova!

45,6 gick han med pekka i SM, du påstår att ajg inte tävlat han, ursäkta men du har faktiskt ingen koll alls!

angående lånandet av grafit så har jag han så länge jag vill, eller tills madde bestämmer sejj för att flytta honom vilket jag inte tror hon gör på ett tag...snacka inte om sånt ni inte vet nåt om!

? Har jag sagt att du inte skulle få ha kvar honom? Du fick en färdigtränad häst, alltså är dina prestationer med den hästen ganska blygsamma eller hur. Du sa själv du hade haft honom i 10 dagar. Det händer inte mycket på de dagarna.

Vad jag menade med skillnad är att du var så kaxig angående att din andra häst gått under 2 min. Jag vet många som trott sig vara bättre än alla andra med hästar som går runt 1.53 men när de ska möta eliten som går stadigt runt 1.45 är det en himla skillnad.

Men visst, Grafit går kanske kanon för dig och isåfall är det bara att gratulera vilket jag gärna hade gjort om du varit lite mer ödmjuk i ditt inlägg. 1.39/1000 m. är bra men det är ju hela distansen som gäller...

Jaja...ursäkta att jag tycker de är kul att en häst man tränat själv sen han var 1år går bra då. va har du själv för hästar då?eller tävlar du inte?

Självklart tycker man det är roligt när ens hästar går bra, men jag lovar dig att andra glädjs mer med dig om du tonar ner lite.
Jag tävlar inte längre nej, men har gjort det i ca 8 år med hyfsat resultat. Min bästa häst låg på samma nivå som Grafit f.ö.

OM han hade! OM min ponny gått som hon tränar i loppen så kan jag lova dig att du inte skulle ha en chans med grafit. Katig man kan vara då eller? de e inte särskilt svårt att kolla upp!!! okey, jag skrev fel på någon hundradel whatever?! de är sådana som du som jag vill ha bort i från ponnytravet! de som tror sig vara bättre än andra men jag kan säga dig att jag tycker de är bättre av en 10 åring som kör in sin egen ponny och utvecklar den och sedan vinner ett lopp än som du som tar över en från pekka och sedan blir placerad i två!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag anser att den som utvecklar sin egen ponny gjort mer jobb än du! och pekka är känd för att få fart på de flesta!!

och som du brusa upp så kan man ju undra hur bra de går egentligen!

jag tycker oxå att de är jätte kul att min ponny som jag lärt mig köra på och som jag kört in själv går bra oxå men varför skylta med de?! de är inte spec kul för andra som de kanske inte går så bra för!!! tänk dig för lite!

Som jag skrev förut har jag också utvecklat en ponny till att blivit Sveriges snabbaste 5åriga hingst/valack 2004...du får ursäkta om jag tycker det är kul med hästar som går bra och att jag blir glad då jag blir erbjuden en så bra häst som Grafit!Det är ju uppenbarligen inte alla som får den chansen :rofl:
Vad har du själv för häst då?

Återigen, försök lugna ner dig lite och diskutera istället för smutskasta.

Jag smutskastar ingen, tycker bara det är så jävla tråkigt med folk som påstår saker dom inte har en aning om. Ja & Bamse gjorde två starter i år, den ena var på visby samma dag som baggen gick och den andra på bergsåker i oktober...nåt mer att tillägga?

Breakdance skrev:
jag blir glad då jag blir erbjuden en så bra häst som Grafit!Det är ju uppenbarligen inte alla som får den chansen :rofl:

Det är inte schyst att skriva sådant anser jag. Gör du? Naturligtvis ska du vara glad att Madde givit dig förtroendet att träna en sådan fin häst, men som någon skrev i ett annan inlägg i denna tråden så uppfattas ofta vi kuskar med bättre hästar som stroppiga och ser ner på de som presterar sämre.

Vi skulle alla få mycket roligare och trevligare på tävlingarna om vi kunde hjälpas åt istället för att ägna oss åt avundsjuka och skitsnack.

Du behöver inte redovisa era starter, jag tror dig. Varför skulle du ljuga, det får du ju bara i ryggen. Ber om ursäkt att jag fått fel för mig angående om ni startat tillsammans eller ej.

Jag ser inte ner på någon och jag räknar mejj inte som proffskusk som behöver se ner på dom nya och oerfarna kuskarna, tvärtom faktiskt. Jag sporrar och hjälper många nya, både genom att vara travskoleledare och hästskötare åt dom nya. Vad har du för häst/hästar då?

Som jag sa innan så tävlar jag inte längre. Har bara kvar den häst som betytt mest, och han är 18 år nu.

jaa du de skulle du väldigt gärna vilja veta! ne, de e de inte alla som får men de e inte alla som bor på rätt ställe eller tillhör banor som ligger närmare de "bättre". P är ju känd för att ta in och lämna bort hästar och jag ser ingen skillnad mellan grafit eller någon annan häst därifrån. Visst jag skulle oxå vara glad, skit glad men de går att uttrycka på olika sätt!
jag är ingen stjärnkusk och jag har börjat me sämre stam och sämre hästar än många andra men jag har jobbat mig uppåt och fått fler hästar utifrån och de ser jag som en stor seger att andra lägger ansvaret på en och låter en träna deras ponnier. Men de går inte alltid bra och de e de som e lite av tjusningen av sporten. om de alltid går bra kan man aldrig bli gladare när framångarna kommer. De e så jag ser de

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: Pegasus63
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur