Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Hoppning Med hur långt mellanrum lägger ni markbommar? Beräknat till liten häst, alltså inte ponny.
Svar
2
· Visningar
965
Senast: nixa 324
·
S
Hoppning Har ett mycket stort problem... när jag hoppar me pållen kan jag inte sitta rak i ryggen ( vilket självklart påverkar både balans och...
2
Svar
31
· Visningar
2 829
Senast: SirWillgott
·
T
Hoppning Det finns säkert 100 trådar som handlar om precis samma sak. men hur börjar man tävla, främst i hoppning? Jag har tävlat massor av...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Troya
·
F
Hoppning Tycker snart att jag har provat allt... Har en stooor häst som är riktigt stark och pigg och älskar sin hoppning... Hon blir dock väl...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: Messy
·
Hoppning När jag hoppar lite högre hinder, menar då ca 60cm eller att hästen tar ett oförberätt högt hopp Faller alltid mina skänklar...
Svar
15
· Visningar
2 218
Senast: TheDot
·
Hoppning ja, vad tycker ni man ska ha för färg på luvan till detta schabrak. Det är alltså grå passpoal och grön/röd/vit fläta. inte så superbra...
2
Svar
25
· Visningar
2 425
Senast: Dalidah
·
K
Hoppning Det gick väl sådär 4 fel i första klassen och en avåkning i den andra. Men dottern är hyfsat nöjd ändå... man kan ju inte bli bäst...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: lillamy73
·
K
Hoppning Ja som rubriker lyder då :D Sen har jag en fråga också, hur många gånger i veckan kan man hoppa en häst som inte är så mycket lr...
2
Svar
38
· Visningar
3 058
Senast: Ramona
·
L
Hoppning Hej alla där ute! På lördag ska jag och min d-ponny för första gången tävla L : d hoppning. Bara 80 cm men det är inte höjden jag...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: billyboy123
·
Hoppning ... att planera ett delta i en lokal 60 cm hoppklass om två veckor med en häst man aldrig hoppat bana med förut?:p Hästen ifråga är...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 201
Senast: billyboy123
·
Hoppning Ja vart kan man köpa dessa sadlar numer? En bekant till mig har en sådan av modell Shockemöller eller hur han nu stavar:D Har fått...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Dalidah
·
W
Hoppning jag ska tävla på onsdag, absolut inga höga klasser! (50 & 60:angel: ) då ska jag tävla på ridskolehäst.. men till problemet, hästen är...
Svar
19
· Visningar
1 312
Senast: SweetBriar
·
H
Hoppning Vad skulle ni tagit på er vid en inbjudning tävling? Jag tänkte ha blått schabrak, vita ridbyxor och en vit tröja. Vad tror ni om det?
Svar
5
· Visningar
787
Senast: harrylover
·
P
Hoppning hej - jag bara velar, är sån amatör... har en Irco Marco-Jovialmärr som skall betäckas men jag har så svårt att besluta mig, någon...
Svar
11
· Visningar
1 105
Senast: pialotta
·
C
Hoppning Hej alla, behöver lite reflektions hjälp. Min pålle vill inte att jag trycker av honom, på tävling brukar det resultera i en rivning...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: TheDot
·
E
Hoppning Finns det någon hingst i avel idag som har Moderne xx i sin stam?
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: carinah
·
H
Hoppning Ska ge en kompis mer tips om hoppsadlar som passar låååååånga ryttare. samt häst med rak rygg och normalmanke.
2
Svar
21
· Visningar
5 840
Hoppning hej! jag ska ev. åka på mitt först meeting om ett tag. och då undrar jag lite saker. (meetinget är på 3 dagar) 1...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Modest
·
S
Hoppning Nån mer än jag här som ska tävla i Lurbo?:D:rofl: Det kommer att bli första gången för mig och min 4åring:D ska bli så spänande:D
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Snowie
·
D
Hoppning Någon som vet var delfinalerna kommer att hållas? :d Vilka länder / klubbar som ska få äran att anordna delfinalerna och den stora...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 955
Senast: Baron Linge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?