Hur många gånger i veckan hoppar du?

Sv: Hur många gånger i veckan hoppar du?

Nej tyvärr har ingen extriör bild, men här är några bilder där kan kan
se han mer.

9735754.jpg

9737281.jpg

Finn häst du har föresten?
Hur gammal är den? Stam?

Kan säga att det är väldigt lika, förutom att Ratina hade mindre blås och var minder ca 160. Din ser ganska stor ut!

Tack så mycket :) han är helt underbar! Det är en 7-åring efter Aerline H-Labrador. Gick 125 förra året avd B. Inte gjort så mycket innan jag fick honom. Gjorde sin första riktiga säsong förra året, Kvalade visserligen till 4-års champ med startade ej i semifinalen.

Ser att du har bilder från Vellinge, är det årets upplaga? Tävlar du i Skåne eller ?

Kan säga att det är väldigt lika, förutom att Ratina hade mindre blås och var minder ca 160. Din ser ganska stor ut!

Tack så mycket :) han är helt underbar! Det är en 7-åring efter Aerline H-Labrador. Gick 125 förra året avd B. Inte gjort så mycket innan jag fick honom. Gjorde sin första riktiga säsong förra året, Kvalade visserligen till 4-års champ med startade ej i semifinalen.

Ser att du har bilder från Vellinge, är det årets upplaga? Tävlar du i Skåne eller ?

Ja Han är ca 1.70.

Ja jag tävlar i Skåne och bilderna på skimmeln är i 1.25 på Vellinge Festivalen förra veckan.
Men då kanske vi ses ute på tävlingar någon gång, är ute varje helg med någon av de. :)

Dom var väldigt fina :)

Ja det gör vi alladels säkert, vilken klubb tävlar du för?

Kommer dock inte se mig till häst på länge då min kuse är skadad. Han blev påkörd av en bil i början av december och är fortfarande ganska allvarligt skadad tyvärr.

Usch då det var ju tråkigt. När kommer ni igång ingen då?

Tävlar för en rätt ny klubb som heter Fredshögs Ryttarsällskap.

hämter hästen i augsti
komemr nog Hoppa 1 gng i veckan.. då HOPPAR jag :P

annars är det väl
*Markarbeten
*Dressyr
*uteritter (klättring, lite småhinder i skogendå och då, bada i havet )när det är varmt :D
*Tävla 2 gng i månaden LD LC senare LB

* 1 vilodag i veckan. dagen innan tävling om ajg ska tävla den helgen . det är väl okej ?

en fråga snälla svara I PM eller här ..

Ska jag hoppträna dagen innan tävlingen elelr 2 -3 dagar innan . det är väl bäst att vila dagen innan . ?

Okej! Jo men visst vet jag vart den ligger.

Jadu, om jag visste skulle jag vara överlycklig. Som det ser ut nu har vi klippkort inne på Djursjukhuset med honom. Men om allt går som det ska kanske i slutet av sommaren.

hämter hästen i augsti
komemr nog Hoppa 1 gng i veckan.. då HOPPAR jag :P

annars är det väl
*Markarbeten
*Dressyr
*uteritter (klättring, lite småhinder i skogendå och då, bada i havet )när det är varmt :D
*Tävla 2 gng i månaden LD LC senare LB

* 1 vilodag i veckan. dagen innan tävling om ajg ska tävla den helgen . det är väl okej ?

en fråga snälla svara I PM eller här ..

Ska jag hoppträna dagen innan tävlingen elelr 2 -3 dagar innan . det är väl bäst att vila dagen innan . ?

Låter som ett bra uppläg.. :)
Min häst brukar faktiskt gå jättebra på tävling dagen innan han vilat, eller bara ut och skrittat en sväng, det är ju inte alla som gör det..
Hur menar du med vila för din häst? står han still i en liten hage eller i box eller går den bara ute i en stor kuperad hage?! svårt att säga om den vilar helt.. :)
Min häst går i en enorm kuperad hage med stockar och stenar, så han vilar ju aldrig på det sättet, som en häst som har en box hage och inte kan gå nånstans rör sig inte. Och vilar då helt enlgit mig. :)
Jag tränar på tisdagar, tävling lördag lr söndag. Brukar fungera bra för honom. Men det får du också prova dig fram lite vad som passa din bäst. Men inte dagen före!
Lycka till!
:)

Eftersom jag har blivit en fegis som knappt vågat ta mig över en bom hopptränas min häst 1 gång i veckan av annan ryttare. Tävling varannan vecka ung.

För att bota min egen rädsla försöker jag skutta över små hinder så ofta jag kommer åt. I snitt blir det några språng varannan dag.

Jag hoppar för tränare en gång i veckan. Ofta kör jag cavaletti och småhinder hemma en gång i veckan också, när jag hinner. Jag tävlar inte så ofta tyvärr.

Jag hoppar 1gång i veckan + tävling varannan helg. Hoppar enbart för tränare, men kör lite markarbete med cavaletti själv hemma en dag i veckan oxå.

Owe30.jpg

Den bilden känner jag igen ;) :D

TS:
Jag hopptränar (för tränare) 1 gång i veckan och då varvar jag mellan mina två hästar (den ena är ung och den andra 15, så vill inte överanstränga någon av dem). Tävlar fälttävlan så det blir en del hoppning i terrängen också + tävlingarna.

Tihi, lr hur ;) Det är fortfarande de bästa bilderna jag har på honom o mig :p

1 gång för tränare varje vecka, ibland en gång själv. Tävlar ungefär varannan helg.

9185997.jpg
Enda bilden jag hade på oss när vi hoppar.

Låter som ett bra uppläg.. :)
Min häst brukar faktiskt gå jättebra på tävling dagen innan han vilat, eller bara ut och skrittat en sväng, det är ju inte alla som gör det..
Hur menar du med vila för din häst? står han still i en liten hage eller i box eller går den bara ute i en stor kuperad hage?! svårt att säga om den vilar helt.. :)
Min häst går i en enorm kuperad hage med stockar och stenar, så han vilar ju aldrig på det sättet, som en häst som har en box hage och inte kan gå nånstans rör sig inte. Och vilar då helt enlgit mig. :)
Jag tränar på tisdagar, tävling lördag lr söndag. Brukar fungera bra för honom. Men det får du också prova dig fram lite vad som passa din bäst. Men inte dagen före!
Lycka till!
:)

Nej ajg menar att han itne rids då :) asså aksnke skrittar lite elelr något. annars går hon i hagen. hon ska ju va ute så mkt som det går.
:banana: men hon skulle itne vila i boxen elelr något bara om det skulle behövas , men hon kan ju iten va galen sen på tävlingen för att hon stått stilla i boxen liksom :P;)

Hoppar en gång i veckan.

Jag hoppar tre dagar i vecka när det är lungt med tävlingar, då två gånger för min tränare och en gång själv, då är det båd banhoppning och lättere hoppning. Mellan tävlingarna hoppar jag för tränare när det finns tid ca 1 gång i veckan för att hålla igång. Har ganska ofta framme bommar m.m räcker oftast för att träna en själv, det fungerar ofta fall lika bra som hinder.

Hoppar max en gång/veckan.. Förut hoppade jag varannan vecka för tränare.
8395569.jpg

Bilden är från sommaren 06 :)

Jag som ryttare hoppar nästan varje dag, dock olika hästar/ponnyer.

Min d-ponny hoppar vi någonting med varje dag. Rider man ut kan det vara någonting litet i skogen. Hopptränar vi blir det riktig träning. Annars kan det bli lite dressyr och sen avslutar vi med lite studs eller ett par små hinder.
Hon är orutinerat och behöver träna upp sej lite.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 878
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?