Baltic Cup 2007

Sv: Baltic Cup 2007

Nej tyvärr!
FEI bestämmer inte över det här.

Men visst hade det varit bra.

hmm, vad konstigt! För tex på internationella tävlingar kan man ju få ha saker som man inte får ha på nationella.

Va jag har hört via min nätvän, är att Sverige inte anordnar finalen i år pga att det krånglar med normala platsen eller något sådant och då bad de arrangören som ska anordna i Polen att ta finalen. De känner varandra tydligen. Att det skulle vara något med prispengar i Sverige, har inte varit på tal, utan det är mer terminsmässigt ändå som inte passar i Sverige att få till. Alla som arrangerar Baltic Cup måste ge ut den summan som är ifrån FEI och EU bestämt. Det är vad jag har fått veta via min nätvän som har pratat med sin tränare om detta. :cool:

Va jag har hört via min nätvän, är att Sverige inte anordnar finalen i år pga att det krånglar med normala platsen eller något sådant och då bad de arrangören som ska anordna i Polen att ta finalen. De känner varandra tydligen. Att det skulle vara något med prispengar i Sverige, har inte varit på tal, utan det är mer terminsmässigt ändå som inte passar i Sverige att få till. Alla som arrangerar Baltic Cup måste ge ut den summan som är ifrån FEI och EU bestämt. Det är vad jag har fått veta via min nätvän som har pratat med sin tränare om detta. :cool:
Ja, fast det innebär ju som jag skrev tidigare att Sverige därför inte kommer att arrangera ngn deltävling. För det är helt förbjudet att dela ut prispengar i Sverige. I ex Norge får man inte tävla ponny om man är under 12 år på sådana stora tävlingar.(eller om det är 13 år.) Därför fick man inte starta B-ponny där när de hade sin balticomgång där. Detta trots att det är en "FEI tävling"
Men de kanske har ngn omgång för juniorer, där får de ju dela ut prispengar.

Men de skulle ju vara tvungna ändå att rätta sig efter FEI och EU, deras regler borde gå före lilla Sveriges regler. :confused::cool:

EU kan du sluta blanda in. Det är FEI och inget annat.

Men som Benjamin skriver så var Baltic cup tvingade att följa norska regler i Norge.

OK... jaja... då är det inte mycket att göra åt. :cool: Om sverige vill anordna Baltic Cup får de väl ge presenter istället och går inte det så är inte det heller mycket att göra åt. Säkert något av de andra länderna som är glada över att få den äran att tex anordna finalen. :smirk::cool:

*Knapp lån*

Herregud så dåliga prispengar det är!!!!!:eek: 225 euro i Grand prix finalen:crazy: :crazy: Jag hade tänkt åka, men med såhär dåliga pris pengar vet jag inte om jag gör det:crazy:

Ja ca 2180 kr:crazy: Jag var 4:a i en grand prix denna helgen då vann jag 4000 kr lixom.. Så det är väldigt dåliga priser i Baltic:crazy:

Ja ca 2180 kr:crazy: Jag var 4:a i en grand prix denna helgen då vann jag 4000 kr lixom.. Så det är väldigt dåliga priser i Baltic:crazy:
Regler från organisationen av Baltic Cup. Alla tävlingar i Baltic Cup har samma!! :cool:

Vart är Baltic Cup i år?
Halmstad vekar inte ha det i år...

Tja, vad jag vet så kommer första delfinalen och stora finalen att vara i Polen, sedan är de andra ställena säkert som tidigare. :cool:

Lite ny information och en del är helt otroligt.
Sverige har lagt sin kalender för ponny så dåligt att det ser ut som de kommer starta med enbart 2-6 ekipage på första delfinalen. Kanske fler ifall de får för sig att skicka lite reserver, men just nu ser det mer ut att det blir enbart 2 startande. Danmark kommer att ha över 100 till start. :D:bow: Snacka om att Sverige ligger i lä vid en tävling som är andra största ponnytävlingen i Europa för ponny. :devil: Första är ju ponny EM. :smirk::D Dåligt av svenska ridsportförbundet att inte lyssna när de fått bön om att spara april månad för just Baltic Cup osv. :mad:

Min nätvän berättade detta för mig! :bump:

Att Sverige inte har fler ryttare till start? JA, det är skitdåligt alltså! :D De har några andra stora tävlingar istället för både juniorer och ponnyryttare!! :mad:

Aa det var det jag menade, men orkade inte skriva så långt, haha :D

Tja, Danskarna kommer ha rejäla chanser under delfinalen.
Hörde att det kan tänkas vara att det krånglar även för Norge att de inte kan komma eller att de inte kan komma med så många. :mad:

Du har ingen aning om hur Baltic cup funkar va?

Och vaddå "spara april för Baltic"? Menar du att inte fler åker pga att det krockar med annan tävling i april? Knappast.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Baltic Cup är början på en röd tråd för tryggt internationellt tävlande i hoppning. 12 – 16 juni har ungdomar i olika åldrar chans att...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 429
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?