Baltic Cup 2007

Sv: Baltic Cup 2007

Vägarna i Polen är bra! Nya fina finns från färjorna. Inga problem där!!, Jag har varit i Polen en gång i somras och då var vägarna helt OKEJ att åka efter.:cool: Jag förstår inte varför ni ska åka via Danmark för. :confused:

Alltså, du är vuxen, tävlar ponny på motsvarande lokal nivå utomlands och du ska tala om för mig och Benjamin vad det kostar att tävla nationellt i Sverige? Skärp dig nu.

Den här diskussionern är ju bara fjantig.

Du, kom inte här och var stöddig. Jag tävlar stor häst också. Inte bara ponny! Jag rider och tävlar tre stora hästar och en ponny, samtliga på en o samma tävling också.

Jag vet att både tävlingar utomlands och i Sverige nationellt, regionalt kan gå på flera tusen.

Svara istället varför ni skulle behöva åka via Danmark för när det finns fina färdvägar direkt ifrån Sverige till Polen och sedan fina vägar i Polen.

Jag tänker inte åka alls. Varken via Danmark eller annat. Så varför ska jag svara på det?

Så varför gå in i diskussionen då för? :confused:

Men varför ska typ en svensk som vill tävla behöva åka via Danmark när det finns direkt förbindelse mellan Sverige & Polen?

Jag var inne på baltic cups hemsida och läste hur de tar sig från danmark till polen. Där skrev de om de avstånd och bilvägar jag skrivit här. Eftersom jag inte vet hur långt det är ifrån färjan till tävlingsplatsen så kan jag inte uttala mig om hurvida man skulle välja färja istället för bil.
En som varit på tävlingsplatsen tidigare skrev att det var en fantastisk tävlingsplats men att bilvägarna var kassa. Man skulle köra så långt man kunde på de tyska vägarna före man körde in i polen. (Jag som kört personbil på de "östtyska"vägarna kan bara föreställa mig hur då de polska vägarna skulle vara.)
Har nu inga ponnyer för baltic cup men även om jag hade haft hade vi inte valt baltic cup i polen.

Vägarna har blivit bättre i Polen och ifrån båda kusterna ŚWINOUJŚCIE eller Gdansk mot Sverige så är det nya vägar. :cool: Det klart att de har skrivit om vägen ifrån Danmark eftersom flesta tävlingsdeltagarna kommer att komma därifrån. :devil:
Det är klart också att en dansk hemsida för Baltic Cup, att de beskriver vägarna ifrån Danmark för att ta sig till Polen. De är väl inte dumma heller? :devil::cool:

Senast ändrad av en moderator:

Den här tråden har ju dött, hehe och nu när Baltic har börjat och allt! Nu har det ju varit två omgångar! Någon här på buke som har varit där?:D

Senast ändrad av en moderator:

Nej inte ännu, men eftersom de gjort en liten runda också, så kan ju fler åka. Överhuvudtaget så planerar vi att åka till Danmark och tävla nu när det inte är prispengar i Sverige. Det blir ju lika långt att köra. Har man då möjlighet att vinna med sig något bidrag för resan iform av prispengar så väljer jag hellre det.
Tidigare år åkte ju danskarna till oss och tävlade i södra Sverige men nu har vi ju förlorat dem.

Ja, men det är ju inte direkt några stora prispengar i Danmark, så det lönar sig ju inte direkt. Och i Baltic är det ju fruktansvärt dåliga prispengar.

dt lönar sig väl mer att vinna lite än att inte vinna något alls om man inte har långt till Danmark iaf?

Det kostar ju mer att åka till Danmark och tävla än att åka på tävling i Sverige. Förutom bensinen så kostar det antingen färja eller broavgift och det är inte så billigt för bil med släp.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Baltic Cup är början på en röd tråd för tryggt internationellt tävlande i hoppning. 12 – 16 juni har ungdomar i olika åldrar chans att...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 429
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix