Baltic Cup 2007

Sv: Baltic Cup 2007

Jag har hört motsatsen. Så vad var dåligt? :confused:
Sverige placerade sig ju bra i lag i både hoppning och fälttävlan.
Varför är inte Baltic Cup någon viktig tävling? Jag har hört att i år kommer de visa mer på TV ifrån alla tävlingar.

Vem vill åka till Sverige och tävla Baltic cup utan prispengar? Jag tror inte sponsorerna är så intresserade.
Visst är svenskar intresserade av Baltic. Men tyvärr hade man ju lagt det svenska tävlingsschemat så idiotiskt i år så att man kunde inte åka till Baltic på grund av krockarna med andra viktiga nationella tävlingar och SM!
Appropå de som skrev om hbg-nat. tävlingar. Det kan ju knappast vara Baltic-cup om det står att det är storhäst -propp. Det borde stå under ponny.

Senast ändrad av en moderator:

NÄR går första omg. i Baltic? finns det något datum utsatt?

Påsk, första del tävlingen i Polen och även Baltic Cups final.

Vem vill åka till Sverige och tävla Baltic cup utan prispengar? Jag tror inte sponsorerna är så intresserade.
Visst är svenskar intresserade av Baltic. Men tyvärr hade man ju lagt det svenska tävlingsschemat så idiotiskt i år så att man kunde inte åka till Baltic på grund av krockarna med andra viktiga nationella tävlingar och SM!
Appropå de som skrev om hbg-nat. tävlingar. Det kan ju knappast vara Baltic-cup om det står att det är storhäst -propp. Det borde stå under ponny.
Va menar du? Inga prispengar i tävlingen? Den har ju sponsorer till max och även TV ska följa alla del tävlingar.

Va menar du? Inga prispengar i tävlingen? Den har ju sponsorer till max och även TV ska följa alla del tävlingar.

Ptja, i Sverige får det inte utdelas prispengar på ponnytävlingar fr.o.m. 1 januari 2007. Länk.
Det kan du väl inte ha missat?
Jag skulle tro att det gäller även internationella ponnytävlingar som arrangeras i Sverige.

Liksom jag är ifrån Sverige men befinner mig inte just nu i dem. Själv tävlar jag häst, men är lagom intresserad av de stora ponny tävlingarna, speciellt sedan några kompisar till mig tävlar med ponny.

Att jag vet svaret på just Polen, är just att sedan jag skapade tråden så har jag fått en näthästvän som är ifrån Polen. På det sättet vet jag lite mer nu om Baltic Cup än när jag skapade tråden.

Liksom jag är ifrån Sverige men befinner mig inte just nu i dem. Själv tävlar jag häst, men är lagom intresserad av de stora ponny tävlingarna, speciellt sedan några kompisar till mig tävlar med ponny.

Jag tävlar inte heller ponny men jag äger en ponny som tävlar :)
Jag trodde att alla som sysslade med tävlande hade koll på att prispengarna var borta men tydligen inte. Det har ju stått en hel del om det, både i Ridsport, SvRF:s hemsida och här på Buke :)

Har inte varit medlem så länge här eller så aktiv pga tuffa arbetstider där jag är utomlands. Men tack för upplysningen ändå.

Tja, Visst starterna i Baltic Cup kostar en del, fast den i Polen skulle vara något billigare än de andra :cool:

Jag tävlar inte heller ponny men jag äger en ponny som tävlar :)
Jag trodde att alla som sysslade med tävlande hade koll på att prispengarna var borta men tydligen inte. Det har ju stått en hel del om det, både i Ridsport, SvRF:s hemsida och här på Buke :)
Det kommer att förekomma prispengar fortfarande i Baltic Cup eftersom det är bestämmelser ifrån EU. Fick reda på det i dag! Prissumman bestäms också i Euro!! :cool::bow:

Jag skrev in det just för att många var så tveksamma att åka till just Baltic Cup tävlingarna. :cool:

Sverige får inte i några fall dela ut prispengar på ponnytävlingar. Däremot så är det väl så att Polen får en extra deltävling just eftersom inte Sverige får dela ut prispengar och då inte kan ha Baltic-cup längre.

(Knapplån)
(Så tyvärr kan inte de svenska ponnyryttarna få den mjukstarten på internationella tävlingar som Baltic cup har varit.
Vilka effekter det kommer att göra på ponnysporten får de som varit med att besluta om att förbjuda prispengarna ta ansvar för.:mad:)

Men eftersom det är internationellt borde det inte gå under FEI då?

Men eftersom det är internationellt borde det inte gå under FEI då?
Exakt, det kommer ju ifrån FEI osv... att bestämma och just när det gäller Baltic Cup så måste man finna sig i reglerna som är.

Och då borde man väl få pengar? Eller tänker jag helt fel? Åtminstone så borde RF stödja med pengar om dom inte eredan gör det..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Baltic Cup är början på en röd tråd för tryggt internationellt tävlande i hoppning. 12 – 16 juni har ungdomar i olika åldrar chans att...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 429
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård