Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Islandshäst Ja, Gauti har lyckats hitta något så fint som KÅDA att rulla sig i :mad: Både halsen och manen är väldigt kladdiga och vet ej hur jag...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: Gauti
·
Islandshäst En liten fråga bara...Jag har försökt läsa mig till det här med SM-kval. Men man blir ju lite osäker på om man förstått rätt. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 760
Senast: Bara_Jag
·
Islandshäst Jag har ett antal ovisade ston som jag skulle vilja få bedömda bara på kul för att se om dom är "fina" eller inte. Bara det att jag har...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Boj
·
E
Islandshäst på ridskolan finns bara vanliga platta sadlar så jag måste fråga här. vad blir det för skillnad om man har en sadel med ribbat säte...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: ninapina
·
Islandshäst Kaela är ju betäcks ju nu,redan flertalet ggr. Hingtägaren säger att det vanligaste är att man har kvar stoet och om hon inte brunstar...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 001
Senast: Spói
·
Islandshäst Det här med BLUP, det är svårt det! Jag har äntligen satt igång min world Fengur och försöker förstå mig på detta. Min fråga är om och...
Svar
1
· Visningar
1 414
Senast: ang
·
Islandshäst Har ett vanligt tredelat bett , men så fort man leder honom så viker sig ringarna framåt. Och han tycker att det är obehagligt och...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: Astael
·
Islandshäst Tycker du att du blir hindrad i gångartsträningen av andra sadlar än den du har? Har du upplevt att hästens rörelser plötsligt...
Svar
8
· Visningar
1 483
Senast: Thora
·
N
Islandshäst Hur bundna blir ni till de ni köpt häst av? Man ser ibland folk som inleder mångårig vänskap vid hästköp (om det varit lyckat förstås)
2
Svar
27
· Visningar
2 615
Senast: Linisen
·
G
Islandshäst Ja, nu när det gäller olika bett och nosgrimmor? Jag har nu ett Pelhambett som är ledat (se bilden) och till det bettet har jag en...
Svar
13
· Visningar
1 224
Senast: Freyr
·
Islandshäst Funderar på att köpa ett par snygg stövlar (svarta). Vill ha lite uppslag de får inte kosta mer än ca 1000 kr. Så kom gärna med en massa...
Svar
16
· Visningar
1 166
Senast: My Beauty
·
Islandshäst Hej! Min islandshäst har väldigt svårt för traven, Fast inte i paddoken=/ där går han jätte bra för att vara honom om ja säger de så...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: Lokkur
·
I
Islandshäst Hej, Tänkte bara höra hur det är med eksemhingstar, får man avla på dom? Vad tycker ni om avel på eksemhingst/sto?
2
Svar
23
· Visningar
2 436
Senast: Thora
·
N
Islandshäst Nuförtiden då poäng för Lynne har ersatts med Spirit, blev det ju genast lite svårare att utläsa vilka hingstar som är snällast. Har ni...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 505
Senast: Freyr
·
Islandshäst Måste bara fråga, är detta en vanlig förekomst? Ingen utav föräldrarna har exem men avkomman till dessa två fick?! Pappan är en mycket...
Svar
17
· Visningar
1 582
Senast: Roheryn
·
0
Islandshäst Sätta ihop 3årig hingst med 5årig valack? Går det bra, nått att tänka på.. Båda flockuppfödda.
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Hjartagna
·
P
Islandshäst Helst vill jag ha en Goertz Liberté, eller alternativt en Globus Gloi som väl är likvärdig. Anledningen till det är att man sitter...
Svar
11
· Visningar
993
Senast: pemblan
·
G
Islandshäst Hej hej! Tänkte bara höra ifall någon har några tips på ROLIGA övingar som man kan hjälpa hästen att aktivera sina bakben med. Då menar...
Svar
15
· Visningar
4 403
Senast: Sotnuten
·
N
Islandshäst Detta är verkligen inte aktivt än, men jag ska någon gång i framtiden ta föl på mitt sto. Hon är efter Fakur frá Saudárkróki och Undan...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: sunshine_93
·
G
Islandshäst Är det någon som skulle kunna ge mig tips till hur man får bort korsgalopp och gör galoppen fin och mjuk? Min lilla pålle har vanan att...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: Sotnuten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix