Ultraljud???

Sv: Ultraljud???

Ja det är nog olika, min donna har nog tagit sig på första brunsten bägge gånger fast hon har dolt det väldigt väl.

Är det inte riskabelt att betäcka på fölbrunsten?Eller är det många som tar sig direkt på fölbrunsten?

Sliter det mkt på stoet att bära föl år efter år?Antar att det kan vara bra att motionera stoet under dräktigheten...

Om stoet inte orkar med ett föl, så blir den helt enkelt inte dräktig. Nej mitt sto är inte motionerat detta dräktighets år, hon får stå i avel ett tag till. Möjligen sätter jag igång henne igen senare, dock tidigast våren 2009 i annat fall får hon fortsätta med det hon tycker är så roligt:love: nämligen att gå med föl. Hon är fn jättefin i kroppen, fast ofantlig pga fölet. Men hullmässigt är hon perfekt, varken för mycket eller för lite.

Kopiaav100_0003.jpg

Senast ändrad:

Första gången syntes inget nej, andra gången syntes inte fosterblåsan förrän vid det andra UL i detta fall togs det 5 veckor efter det första och då vet vi att hon var betäckt vid första tillfället därefter visade hon inget intresse för hingsten.

Fölbrunsten är en så kallad reningsbrunst efter fölningen, jag personligen betäcker inte om stoet på fölbrunsten utan väntar till den vid 30 dagar.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 253
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna