De allra snällaste hingstarna...

Sv: De allra snällaste hingstarna...

Är lite rädd för att det är just så. Och om det är så, så stärker det mina fördomar mot avesbedömningen av i dag...
Om folk anser det ok att svälta hästen "bara" för en avelsbedömning; vad kan då göras för att "lite bättra" på lyften på frambenen?
Men den diskussionen hör inte hemma i den här tråden...

Det är inte lätt att se en fin exteriör under ett lager fett....

Mitt sto som alltid varit fet bantades inför en bedömning och vips så hade hon en jättemanke, innan tyckte man hon hade dålig manke.

Det är inte lätt att se en fin exteriör under ett lager fett....

Mitt sto som alltid varit fet bantades inför en bedömning och vips så hade hon en jättemanke, innan tyckte man hon hade dålig manke.

Självklart skall hästen inte vara fet heller! Men jag tycker det är tråkigt om vi kommer dithän att hästen, som Silverkedjan beskriver, måste vara i underhull för att få bättre exteriörpoäng!

Háleggur ja! Han var också cool som pass-motståndare.

Har du sett några av hans avkommor, hur är de ? Jag har inte sett en enda som jag vet om i alla fall :o

Jag har en Hálegguravkomma. =) (för du menar från spelnästorp va?)

Han är otroligt cool i alla lägen. Snäll mot både barn och hundar och alla ryttare. Har haft lite hyss för sig genom åren såsom att rymma ur hagar och hoppa över boxdörrar men han har lugnat ner sig med åren. Pigg utan att dra iväg med någon. (såtillvida det inte är galopp/passrace som gäller... :D )

Roligt att höra att fölen är fina!

Mitt ena sto blev inseminerad förra veckan hoppas på att det tagit sig! Hon ger mycket av hingsten i sina föl så jag hoppas ju på en liten Forni nästa år, sån som han är när han är i form. Har inte sett honom iår dock låter tråkigt om han tappat i kondition.

Lycka till och hoppas att hon tar sig!

Imre el thair är världens lugnaste och snällaste hingst han äger;) :love: Han har dessutom betäckt mitt sto juni:idea:

Fint så, men kanske inte av större intresse på ett islandshästforum?
Lycka till med ditt bilvande föl! :)

/Malin

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 297
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?