Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

0
Islandshäst När och hur kastrerar man en hingst? Kan den gå med andra hästar efter ingreppet, kostar mm? Brukar man märka skillnad i temperament...
Svar
6
· Visningar
888
E
Islandshäst Hur sadlar ni när ni sadlar med Dressyrsadel, så långt bak som med Islandssadel eller mer som på en "vanlig" häst? Visa gärna bilder...
Svar
7
· Visningar
1 689
Senast: Smultron92
·
Islandshäst Har hållt på med hästar i 17 år, dock inte islandshästar. Skulle man ändå kunna köpa en islännig utan att "göra bort" sig totalt? Eller...
Svar
15
· Visningar
1 456
Islandshäst Hm är ju inte van vid exsem,så nu har jag en fråga ang Kaelas mage. Hon har kliat rumpan lite,men där är inget skorv eller sår,hon har...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: fettso
·
0
Islandshäst Min 3 åring har kliat sig i svansen så det ser stubbigt ut, inga sår. Kan det vara början på exem? orolig.. det brukar väl bryta ut i...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Thora
·
P
Islandshäst Vad har islänningar för storlek i senskydd och strykkappor?? Jag har en islänning med "normal-islännningsben". Ställ inte en massa...
Svar
4
· Visningar
858
Islandshäst Min tvåårshingst är brunblackskäck (Bleikálóttur, skjóttur). Så här ser hans förfärder ut färgmässigt. Far: Rödblackskäck...
Svar
15
· Visningar
2 166
Senast: avur
·
Islandshäst Vill ställa den här frågan anonymt åt en god vän. Då jag inte har islandshästar och knappt vet något om dem så känns det "ofarligt" att...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 363
Senast: Spói
·
T
Islandshäst var köper man den billigast? nån som vet?
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Timmelim
·
I
Islandshäst Kan någon förklara för mig vad korsgalopp är och visa bilder på hur det ser ut gärna kanske också en film eller nåt. Och sen visa en...
Svar
4
· Visningar
14 551
Senast: isse
·
T
Islandshäst Hejsan, jag har en kusin som undrar hur man får en häst i tölt. Jag gör det bara och jag har svårt att förklara. På sommaren brukar vi...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Brandybus
·
Islandshäst Ni som betäcker era ston iår. Vilken hingst har ni valt och varför?
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: fettso
·
N
Islandshäst Hejsan. Jag har ett isissto som har en Henri de Rivel Trekhener (eller hur det stavas). Den sadeln ligger ganska bra på henne me den...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Smultron92
·
T
Islandshäst Möjligt att tråden hamnat fel, men provar ändå. Jag har två islandsston + en shettisvallack i min hage, shettisen är inte min. Mina...
2
Svar
20
· Visningar
2 432
Senast: Thora
·
Islandshäst Har fått en från Island for två veckor sen. Har bare skrittat lite rundt och tatt det lungt med honom. I dag var vi en sväng inom banan...
2
Svar
23
· Visningar
2 461
Senast: Haffe
·
Islandshäst Mkt vacker hingst tycker jag!!:love: Vad vet ni om honom,vad tycker ni??Värd att betäcka med:d
2
Svar
24
· Visningar
3 444
Senast: Globlesa
·
J
Islandshäst Hej, min häst har haft exem ett par år nu. Han kliar inte i varken manen eller svansen så länge han har täcke på och smörjas någon gång...
Svar
18
· Visningar
3 281
Senast: Korven
·
Islandshäst Någon som har varit där och kan rapportera? Det är väl bara att gratulera folket på Skáneyland! Hrísla från Skáneyland har noterat en...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 416
Senast: margareta
·
Islandshäst Jag är lite nyfiken på hur långa ni är och vilken sitsstorlek ni har på era sadlar ?
2
Svar
38
· Visningar
2 666
Senast: Globlesa
·
N
Islandshäst Mitt lilla sto. 16 år i sommar har jättelätt för traven, det är hennes starkaste gångart. Dock detta är det hennes svåraste gångart att...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: astridjanbell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka