Bedömningarna på Strömsholm!

Sv: Bedömningarna på Strömsholm!

Jag var där alla 4 dagarna och stekte i solen :) Man fick verkligen trängas i skuggan...
Jag tog hur som helst kort på väldigt många hästar, Dock har jag inte alla datorn på min dator då kameran var lånad och den personen har Alla bilderna hos sig. Detta ska jag förvisso ordna.

Här är en bild på Hrímur :)
11398930.jpg

Någon häst ni vill se? Kanske har en på den. Dock får ni förklara hur träns, stigbyglar och dyl. ser ut, då jag inte har koll på Alla namnen ;)

Fick du någon bild på Stjörnudís från Granmyra, svart med stjärn och jättelång man? Riden av Hinni. Efter Atlas från Björkskär. Fyrgångare med 8,5 för tölt, 9 för galopp.

Jag såg Örn frá Keldudal när han var 2 månader gammal på Island, blev förtjust, köpte honom och tog över honom när han var 7 månader. Sålde honom till Thilde när han var 2 år. Roligt att han blev så bra som jag trodde när jag såg honom första gången. Hans pappa skäms ju inte för sig heller så Örn kan nog bli ett tillskott i aveln.

Hälsningar Maggan P

Die_ Frau, jag blev sannerligen glad över att vara din idol, det är inte alla dagar man får bära idolskap.

Och jag gläds ofantligt över Vons och hingstarnas avkomme-framgångar undan fina ston.

Ha en skön midsommar
Maggan

Det är självklart! Du är bland det häftigaste fruntimmer jag känner till:banana:
Det är himla roligt att du tittar in till oss här på Buke då och då:bow:
Kommer detta årets föl att bli Vons sista avkomma? Ni ska väl behålla den lille/lilla!?!
Lycka till med den fortsatta aveln och alla Vons barn och barnbarn!

Du kan ge dig på att det inte är hennes sista föl. Hon är skitpigg och mår förträffligt. Men vi betäcker henne inte förrän nästa vår, hon vill inte bli dräktig mer än vartannat år. Hon "släpper" inga ägg med föl vid sidan. Kanske därför hon är så pigg, hon får vila emellanåt.

Om vi ska behålla den nye lilla/lille? Vet inte ännu, jag är ju inte 20 längre så få se.

Men det är underbart att se Silfurtoppas lilla hingstföl som nu är en vecka. Redan 4 dagar gammal gjorde han tappra försök att betäcka shettisen Calle, men nådde inte riktigt ända upp. Han är enormt självständig, leker ensam genom att knalla in och ut ur stallet medan dom andra går ute i hagen, han ser då inte en enda kurse så vad ska bli av den? Rätt vad det är far han på Calle igen och stackars Calle vet inte vad han ska ta sig till - för säkerhets skull piper han lite.

Nu har jag verkligen kommit från ämnet om bedömningar. Jag rekommenderar alla som har en möjlighet att besöka Wången nästa år. Ett otroligt ställe. Överhuvud taget är bedömningarna ett fantastiskt tillfälle att se fina hästar - även mindre bra - men vad spelar det för roll bara man deltar. Man har alltid glädje av en utvärdering av sin häst.

Hej, Här är mitt första inlägg på detta forum! Jag har förstås följt och läst en hel del men inte skrivit egna inlägg.

Jag vill också såklart gratta Maggan till de alla fina bedömningar som hennes avkommor fick i Strömsholm och Vången. Jag följer med stor spänning Háfleygurs avkommor eftersom jag själv har ett ungsto efter honom.

Jag är jättenyfiken att höra om någon som var i Strömsholm vill kommentera Dama och Dagstjarna från Slåttlandet. De är ju vad jag förstår de första bedömda avkommorna efter Háfleygur.

Tack för grattiset! Jag väntar med spänning på klartecken för Flipis/Freyjas, Mökkur/Vons och Viss/Hrinas avkommor till VM. Men dom är ju dom högst bedömda stona i respektive årsklass så det blir svårt gå förbi dom.

Du behöver nog inte oroa dig för ditt sto, jag tror stenhårt på avkomor med Von och Flipi i stammen. Sen får vi inte glömma att stoet lämnar 50% av sina gener. Martin och Anna ar köpt flera mycket fina avkommor efter Háfleygur.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka