Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Ska beställa ett par sprenger bow balance, på den hemsidan jag ska beställa finns det bara strl 120 mm. Vad är det? Är det dam? Tacksam...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Hoppiz
·
L
Hoppning Hej! Anväder ni samma utrustning på era hästar? Sadel, träns osv? Jag hr två skimmlar en har jag brunt till och den andra...
2
Svar
23
· Visningar
2 451
Senast: ZOFUS
·
S
Hoppning Hej! Min medryttarhäst dyker ner med huvudet när man hoppar med han. Jag har inte hunnit hoppat med han eftersom han står på betet och...
Svar
6
· Visningar
2 380
·
K
Hoppning Det kanske är en ganska konstig fråga men jag undrar hur man börjar hoppa med en häst som knappt är hopptränad, sist han hoppade på...
Svar
6
· Visningar
2 267
Senast: Miss Ferrari
·
Hoppning Hej! Jag har en fråga till alla er tävlingsryttare. Jag vill nämligen ut och tävla så mycket som möjligt denna termin för rutin - men...
2
Svar
21
· Visningar
2 021
Senast: lillaP
·
W
Hoppning För bara en månad sen vågade jag knappt hoppa 70 cm, nu kan jag hoppa 1 meters hinder och e inte alls lika nervös. Det har bara släppt...
Svar
12
· Visningar
1 325
Senast: PÄMMI
·
B
Hoppning Varför smörjer ni in hästarna med Liniment efter hoppning? Har jag aldrig gjort å hon har då aldrig blivit skadad av de! :confused:
2
Svar
25
· Visningar
2 026
Senast: brosen
·
H
Hoppning Jag har två alternativ, men båda består av vanliga hinderfötter i svetsat zinkat järn. Jag har idag stolpar som är 95x95 mm och de är...
Svar
3
· Visningar
1 739
Senast: BeastieBabe
·
S
Hoppning har ett varmblodssto på 10 år, som jag har haft i lite mer än ett år nu . innan dess har hon varit ridhäst till och från i 2 år och...
2
Svar
25
· Visningar
2 180
Senast: Merwen
·
B
Hoppning Min fråga är kort och gott om man behöver vara kvalad MsvA för att starta i MsvB+5? Har letat efter trådar här men inte hittat nått...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Blackee
·
P
Hoppning Kort och gott: Vad ska en bra speaker säga och vad ska h*n vara tyst om????? Ska h*n bladdra hela startlistor, tider och antal fel...
Svar
18
· Visningar
1 556
Senast: maria_b
·
S
Hoppning Hej! Någon som vet någonting om hingsten Silbersee och hans avkommor? Jag har har blivit tipsad om en häst som heter Atlet som jag är...
2
Svar
24
· Visningar
3 502
Senast: Sterling
·
C
Hoppning Har funderat ett bra tag på detta nu, om man ska kvala sin ponny till MSV B behövs ju 10 p i LA eller 5 Felfria grundomgångar. Läste på...
Svar
2
· Visningar
1 893
Senast: Charmelione
·
Hoppning Jag hadde för några veckor sedan inte hoppat på säkert ett år utan focuserat mer på dressyren och utvecklats mycket där istället. Min...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: memmalotta
·
D
Hoppning Hej! Ska debutera min 4 åring om ett par veckor och undrar om det är någon härinne som vet om man får starta på hackamore? Hon går mkt...
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: DustyDancer
·
Hoppning Har verkligen noll koll på ponny då jag aldrig tävlat det. Menläste i en annan tråd där stod: enligt TR: PONNY: gramantygel får...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: EnPerson
·
F
Hoppning Jag har för mig att man kan göra ngt med ättiksprit för att få bort mögel i läder.....hur? Tacksam för hjälp, all min utrustning är...
Svar
2
· Visningar
1 041
·
A
Hoppning Söker övningar där man tränar upp sin 2-punkt och 3-punkts sits. Samt balansen i dessa sitser. Gärna med bommar Så.. Shoot :)
Svar
3
· Visningar
1 550
Senast: elysee
·
N
Hoppning Var kan jag hitta långa Parlanti Chaps??? *desperat* Osäker på var jag ska lägga tråden, moderatorn för flytta den annars! Tacksam...
2
Svar
30
· Visningar
5 607
Senast: Ickiz
·
Hoppning Vad menas med att hästen öppnar upp sig när den hoppar? Har förstått att det är ngt bra när den gör det.
Svar
15
· Visningar
1 845
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg