Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning har hittat en jättetrevlig häst som det var meningen att jag skulle köpa. Åkte till klinik för röntgen och besiktning. Besiktningen gick...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Sorbe
·
M
Hoppning var på hopptävling idag och hoppade LC. på framhoppningen var hindena i normal höjd dvs. såg ut som 90cm och på banan såg dom ganska små...
2
Svar
25
· Visningar
2 511
Senast: ansk
·
Hoppning Vad har ni för avstånd till stor häst mellan galoppbommar? Alltså 1 galoppsprång o s v upptill 4 galoppsprång mellan. Och vad har ni för...
Svar
2
· Visningar
1 506
Senast: ribeka
·
Hoppning Jag vet inte om den här typen av tråd är helt ok enligt forumreglerna, är det så får moderator gripa in. Jag har en sadel som...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: cardior
·
M
Hoppning på en blåbärshoppning? Eller utbildningshoppning? och clear round? Mvh//Emelie
Svar
5
· Visningar
1 292
J
Hoppning vid lokal tävling. Måste man vara anmäld till två klasser. eller räcker det med att bara anmäla sig till ex. 0,90 måste man hoppa 1m...
Svar
8
· Visningar
1 157
M
Hoppning Jag tänkte hoppa min häst på volt idag, men blev lite osäker på vilket avstånd jag ska ha på hindrena. Ska använda mig av "sockerbitar"...
Svar
5
· Visningar
1 620
Senast: Lindsen
·
C
Hoppning Jag undrar om det finns någon som vet vilken som är den lägsta höjden i en cler round för B-ponny då min dotter vill ut och tävla till...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: Cyllene
·
Hoppning några tips på hur man får hästen att bli mer rädd om benen? Hästen i fråga kan hoppa rakt in i hindren och verkar inte bry sig nämnvärt...
Svar
17
· Visningar
2 184
Senast: Cyllene
·
B
Hoppning Kan jag få lite tips på saker man ska tänka på när man kollar ifall hoppsadeln passar bra på hästen.:bow:
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Fieber
·
P
Hoppning Ida(2 sep.) hoppade ja fö första gången 50cm o. hopa me min häst fö första gången :D Nööjd ^^ Iaf så ha ja tänkt här nån gång starta i...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: piupau^^
·
Hoppning hejsan när jag kör markarbete så äre som att min häst tror att hon ska hoppa över alla markbommar hon går över den första men sen tar...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Punkity
·
Hoppning Kan man använda hackamore tillsammans med martingal? Har aldrig tänkt på det tidigare. Borde ju gå:confused:
Svar
6
· Visningar
1 377
Senast: Sofie_B
·
W
Hoppning Använder ni det? Varje dag? Efter hård träning? Vilken typ använder ni? Positivt / negativt?
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: Filippa99
·
Hoppning Hur många klasser brukar ni rida med en och samma häst på en höjd innan ni tar steget upp på nästa tävlingshöjd? Brukar ni ta mellan...
Svar
17
· Visningar
1 623
Senast: SusieQ
·
T
Hoppning Hur går ni tillväga för att bygga upp en bra grundkondition hos era hästar för hoppning?
2
Svar
27
· Visningar
4 217
Senast: nezzla
·
Hoppning Var hittar man billiga (typ under 200 kronor) sånna? Tänkte köpa in ett par stycken o ha som lite slit o släng, men hittar inget skoj. Tips?
2
Svar
24
· Visningar
2 800
Senast: Isa
·
F
Hoppning Får man tävla unghäst i unghästklasserna fram till den dag de fyller 6 år eller hela året då den fyllt 6?
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Fieber
·
Hoppning Får man rida med graman på framridningen på lokal tävling?? har inget hopp TR hemma så ja kan inte kolla....!
Svar
5
· Visningar
1 805
Senast: Cissi_K
·
K
Hoppning Vilken är den lättaste klassen för häst & hur höga är hindren? tacksam för svar :bump:
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: Olympus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg