Konditionsträning och dyligt
Jag har precis insett att jag inte kommer att kunna rida som förr, min hälsena tillåter inte det
Men jag vill ju träna och tävla och komma framåt, så jag måste hitta nya metoder!
Har tittat lite på andra idrotter ang konditionsträning och så. I en studie kom forskare fram till att fotbollsspelare som gjorde träningspass fick bättre konditon än de som for ut och sprang. Vad har nu detta med saken att göra?
Jo, tidigare har jag galopperat långa sträckor för att få upp konditonen på hästarna, alternativt galopperat i intervaller. Men nu pallar min hälsena inte med att stå upp länge. Så hur omsätta fotbollsträning till ridning? Hur ska jag konditionsträna hästen? Någon som har några tips?
Jag kan inte heller rida länge, en timma max och då spelar det ingen roll om jag rider ett hoppass, dressyrpass eller bara skrittar. Så har ni några tips på effektiv träning där man inte behöver rida så länge?
Jag vill ju komma tillbaka och träna och tävla som förr! Men jag måste helt enkelt komma på nya metoder. Så fram med alla tips och idéer ni har!!
Mvh Jordgubba