Sv: liniment?

jag hopptränar på kvällen o ställer hästen i boxen efter, därför använder ja linement för att hålla blodcirkulationen uppe.

Jao..men jag tänker inte stå å köpa en massa liniment, för en liniment flaska kanske räcker 1-2 månader beror ju på, för dom e ju inte direkt billiga! De e ju annat med en hjälm för den kan man ha Länge!!;)

En flaska BlueLotion kostar i ridsportbutik 129 kr för 1 liter :smirk: Så det är ju inte flera miljarder man ska betala på en gång direkt....

Smörjer ALLTID mina hästar med linement på rygg, frambenen (inkl. knä) Bakknäna + bakhasor och kotor. Detta gör jag endast efter hoppning. Motverkar spänningar och ökar blodcirkulationen.

Gör precis som du. :) Även efter hårtdare dressyrpass och uteritter. Använder mig av Radital, tycker det är ruskigt bra.

jag har börjat smörja in med liniment efer ett jag läste en sak på internet om en skada i rygg och ben!

Så smörjer in Rygg, Knän/ben efter varje ridning på bana!:d

Liknande trådar

Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Första urvalet har gjorts för att sålla fram vilka ekipage som kan få representera Sverige vid unghäst-VM i hoppning i belgiska Lanaken...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka