Samma utrustning till alla hästar

Sv: Samma utrustning till alla hästar

Min medryttarhäst delar sadel och schabrak med ägarens andra häst, annars har de allt annat eget. Transportskydd och svanskydd delar dock tre hästar på. :D

HAr 2 stora hästar men den ena drar cobträns, 135cm täcken, cob benskydd,normal bom på sadeln och denandra drar full träns, 155 , och vid bom på sadel.
Så de kan jag inte ha samma på ngt alls . Synd...

Mina småttingar har mest egna grejjor.
Jag har en liten häst , 155cm, hon har 12,5 i bett strl och 135 i täcken. Sen en stor polle på nästan 180, han har 14 i bett och 165 uppåt i täcken :p Sadlar = egna en rak rygg en böjd.

Schabrak delar dom, har ju tävlings schabraken som är egna...

Benskydd delar dom på i vissa, egna vissa (modeller)

Träns, x-full till en och cob/full till den andre... :D

Har man flera hästar så har man samma utrustning på flera.

Vi har en dressyrsadel,en hoppsadel och en inridnings/unghäst sadel. dessa använder vi på alla hästar.

Alla har var sitt vardagsträns men vi har 4 st snygga tävlingsträns som vi använder på alla.

Alla har varsinna vintertäcke,innetäcke och vardagssvettäcke.Men vi har snygga täckan vi använder till alla när vi tävlar eller åker på träning osv.

Däremot har alla hästar sin egen uppsättning med borstar som även följer med när de säljs..........

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: dukie
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka