undringar :)

Sv: undringar :)

KAn man inte få hästen att galoppera har man ingeting att göra på en tävlingsbana...
Om det nu inte gäller unghästar, typ första gången och man kanske lägger in lite trav ibland..
Blir så trött på dom som ska ha ut hästarna på banan innan dom inte kan ridas ordetligt...

TS- Kanske liite att ta i, men har samma problem själv hemma med hinderstöd. MAn får ta det som funkar;)

Vad menar du med hoppar inte som ett varmblod? Många varmblod hoppar bra, även enligt en känd löshoppningsutbildare/domare. Jag hade INTE höjt från 80 till 110. Eftersom hästen stannade var det inte ett jättebra val. Höjer man lagom i takt med vad häst och ryttare är klara för så slipper man stopp.
Att hoppa såpass högt utan tränare på en oskolad häst är inget jag hade gjort...

Hästen vill/kan helt enkelt inte gallopera . Dom har kämpat med det i flera år nu.
Men som sakt , hästen ÄLSKAR att hoppa och det har aldrig haft några problem med benen. Dom rider välldigt mycket dressyr , och hoppar inte på den höjden spec ofta heller så. Jag ser inga problem i det.

Varför skulle det slita på hästen så mycket mer att travhoppa än i galopp? :confused:

Jag har nog travhoppat 1.20 i alla fall för både a och b-tränare.

Jag hoppar aldrig över 1.00 utan tränare för min och hästarnas skull.

VARFÖR är det sämre att hoppa i trav än i galopp?? Trav är snarare utmärkt för att lära dem att hitta bra avsprångspunkter, det ger både häst och ryttare TID att gorrigera och hinna med. Belastningen blir inte större heller för den delen.
Skaffa hjälp av skicklig tränare, lyssna på vad andra har att säga, annars kommer du ha samma problem om tre år också...

VARFÖR är det sämre att hoppa i trav än i galopp?? Trav är snarare utmärkt för att lära dem att hitta bra avsprångspunkter, det ger både häst och ryttare TID att gorrigera och hinna med. Belastningen blir inte större heller för den delen.
Skaffa hjälp av skicklig tränare, lyssna på vad andra har att säga, annars kommer du ha samma problem om tre år också...

Word! :bow:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar