Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Ska snart ut på min första dressyrtävling och undrar vad ni tycker. Ska jag knoppa luggen eller låta den vara utsläppt? Och hur gör man...
2
Svar
21
· Visningar
6 495
Senast: bigganl
·
M
Dressyr Skulle vara kul att få veta vad alla har för frisyr när ni tävlar. Själv har jag två inbakade flätor på varje sida, från luggen och...
2
Svar
22
· Visningar
5 785
Senast: Salinero
·
Dressyr Är det bara jag som är skapt sån att kavajer med dubbla sprund bak gör att kavajen sitter jättekonstigt på mig iaf...:) Tror det har med...
Svar
6
· Visningar
2 099
Senast: Dexdemonia
·
K
Dressyr Hej! Har precis fått hem min foderhäst som jag ska träna dressyr på. Jag fick med en dressyrsadel, jag har aldrig ridit i det. Min sits...
Svar
18
· Visningar
2 599
Senast: kabitsoo
·
Dressyr Det är ju många trådar igång just nu där tränaren har en central roll. De flesta är överens om att vikten av en kompetent tränare som...
2
Svar
26
· Visningar
2 438
Dressyr Suck... jag vet inte om någon minns min tråd om att ev sälja hästarna? Det har inte blivit av. Fortfarande är min lust att komma vidare...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Sar
·
Dressyr Nästa helg ska jag rida min 4åring i hans första dressyrtävling! Han har tidigare i år gått några hopptävlingar med bra resultat. Men...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Minnaa
·
V
Dressyr hej... ja har en fråga... i dag klagar alla på olika bedömning. detta tycker ja stämmer. ja tycker att domarna tar för mycket...
Svar
19
· Visningar
2 137
Senast: Degree
·
Dressyr Lätt och kort fråga, får man endast tävla i svart läder på dressyren?
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: Zofie
·
Dressyr Ja jag tänkte höra om ni arbetar era hästar på töm? Gör ni det regelbundet eller endast ibland? Som problemlösare eller/och för att...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
17 545
Senast: Vivo
·
Dressyr Hej, Behöver lite tips. Hur har Ni lagt upp intervall träningen för Era dressyrhästar för att bygga kondition? Hur långa...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Hej! Ja, som rubriken lyder så har jag en fråga angående längden på hästens man. Jag har nu en häst med lång man, inte alltför tjock...
Svar
11
· Visningar
2 975
Senast: Myy
·
Dressyr Min tömkörning funkar fint, känner mig säkrare och säkrare och pålle går i helt rätt form, så nu gör ju tömkörningen rejäl nytta! Jag...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: kopparberg
·
Dressyr Veckan innan Påsk åkte jag i backen och landade illa på min vänster fot. Det resulterade i operation och gips i 7 veckor. 25 Maj...
2
Svar
24
· Visningar
2 822
Senast: svea
·
C
Dressyr Någon som har Prestige Hippos dressyrsadel? Vi funderar på att köpa en och vi har en hemma just nu på prov. Jag vill höra era åsikter...
2
Svar
23
· Visningar
9 383
Senast: Jordgubbsskit
·
M
Dressyr Hejsan. Jag har läst läst läst och kan inte hitta något rakt svar på den frågan =D Är det tillåtet att tävla dressyr med ett tredelat...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Matinee
·
F
Dressyr någon som vet varför uppklassningen togs bort?? och när togs den bort? vad tycker ni om det? jag hoppas att det kommer tillbaka för det...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: PrinceFair
·
H
Dressyr Idag gjorde jag och hästen våran debut i en LC:1 med 61,85% och vi hamnade precis utanför placering då näst, näst sista ryttaren puttade...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zassoo
·
A
Dressyr Vet inte om denna tråd platsar här eller på gnägg. Jag skulle vilja se filmer på olika nivåer av gångarter. Vet inte hur jag ska...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 427
Senast: Susan
·
A
Dressyr Får man tävla lokal dressyr på ett novabett?:confused:
Svar
5
· Visningar