Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Har sökt och sökt men inte hittat någon tråd ang halter.. Hur gör man den perfekta halten? Mein ponny står (oftast) väldigt fint...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: via
·
D
Dressyr Har några gånger sett människor som tävlar dressyr med sina travhästar och uppnått en godkänd procent trots att hästen inte kan...
2
Svar
36
· Visningar
4 683
Senast: Pancakes
·
Dressyr som rubriken lyder? Jag är innförståd med att man ska ha ridit Msv b:4-5 på minst 62% 2 ggr. Antingen i år eller året innan. För att få...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: remmis
·
Dressyr Hur kan en volt med underlag - väldigt fast = stumt göra för hästens rörelsemekanik och rörelseapparat ? Rider nu på sådan volt och...
Svar
17
· Visningar
1 879
C
Dressyr Jag har tittat i TR, men hittar inget bra svar. Kanske har jag letat för dåligt? Om man är placerad i en LA och ska in på prisutdelning...
Svar
1
· Visningar
1 120
·
F
Dressyr denna kommentaren får vi så gott som alltid när vi tävlar dressyr, senast i helgen fick vi: trevlig häst, men måste dock trampa under...
Svar
3
· Visningar
1 547
Senast: Zephira
·
J
Dressyr Hej! Har ett eng.fullblod som är 6 år och ska ut och tävla imorgon för andra gången i hela hans liv, LB:1 och LA:1. Förra gången kom vi...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: mellebandolo
·
F
Dressyr Hej, hoppas någon kan vägleda mig vad det gäller kieffermodellerna! Har tittat lite på Lusitano/Kur/Master/Action/Mosel. Vad är...
Svar
10
· Visningar
1 237
M
Dressyr En sak slog mig nyss. Visst är det så att man bara får tävla med en viss längd på sporrarna på ponny? 15mm right? Nu är det så...
Svar
8
· Visningar
1 402
·
Dressyr I går så var min medryttare med på en programridning på min pålla. Hästen har en tendens att gapa och vi har tolkat det hela att det har...
2
Svar
31
· Visningar
3 788
Dressyr Liten spinoff på Fios tråd om användares utveckling... Vad tränade du och din häst på under den senaste (tränarledda) träningen och...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 380
Senast: Barracuda
·
Dressyr ..ska ut på dressyrtävling i helgen med kallblodet som ALDRIG satt sin hov på en dressyrtävling förr. Själv har jag tävlat LC och LB med...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Luna10
·
Dressyr Vilka ridhandskar har ni till träning - märke och färg Vilka har ni på tävling - märke och färg Varför har ni samma/inte samma på...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 383
Senast: missm
·
Dressyr Har lite undringar om LB:2 programmet (oxå). Det finns inte någon fri skritt, däremot ökad skritt och arbetsskritt. Den ökade skritten...
Svar
13
· Visningar
3 686
  • Låst
Dressyr Om man har specifika frågor när det gäller vad som gäller på dressyrtävlingar, så finns numera TR på Ridsportförbundets hemsida. TR II...
Svar
0
· Visningar
1 082
D
Dressyr KVALIFIKATIONSKRAV För att bli antagen som Lätt A domaraspirant skall sökande ha: 1. Dokumenterat god hästkännedom 2. Dokumenterat...
2
Svar
21
· Visningar
3 162
Senast: NilaD
·
Dressyr Vilka dressyrsadlar har bommar som passar en häst med rak rygg. Vet att Bates ska passa häst med rak rygg även Frank Baines. Men...
2
Svar
33
· Visningar
4 902
Senast: Salasolen
·
Dressyr Vad ska man ha för hjälm på sig när man tävlar dressyr. Vad anses vara en "tävlingshjälm"? Denna hjälmen hade jag på mig vid en lite...
Svar
7
· Visningar
1 206
F
Dressyr min häst går oftast jättebra på framridningen (visst lite lat som alltid) men när vi kommer in på tävlingsbanan; speciellt om det e...
Svar
7
· Visningar
3 645
Senast: fionis
·
Dressyr Reglerna för 2010 enligt förbundets hemsida: http://www3.ridsport.se/Kategorier/Dressyr/Ungdomsmonstring-i-dressyr/ För att komma...
Svar
9
· Visningar
1 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka