Vad gjorde du på din senaste lektion och varför?

Sv: Vad gjorde du på din senaste lektion och varför?

Liten spinoff på Fios tråd om användares utveckling...

Vad tränade du och din häst på under den senaste (tränarledda) träningen och varför? Dvs vad ska det ni tränade på senast leda till och varför gör ni det just nu? Varför inte för ett halvår sen och varför inte om ett år?

Jag tänker svara här, fast jag inte rider egen häst och fast jag är på nybörjarnivå... :)
Sista tränarledda träningen (som är den andra lektionen jag rider efter ett åtta år långt uppehåll) fick jag skritta, göra halt och svänga med sitshjälper. Fortsatte med att göra ledande och indirekt tygeltag och rida på en tygel för att kontrollera att det inte fuskades. ;) Öppna från medellinjen till långsidan(kvartslinjen eller vad heter den ridvägen?) och göra halt i öppnan.
Otroligt duktig instruktör som fokuserar på grunderna och på att förklara hur och varför.

Varför vi inte gjorde det för ett halvår sen är för att jag inte red alls för ett halvår sedan. Om ett år hoppas jag att jag har blivit lite duktigare och kanske till och med fått trava några steg :D

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 998
Senast: Emuliiaa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar